Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

فضاپیمای نیوهورایزنز متعلق به سازمان ناسا همچنان سالم است ؟

طبق اعلام ناسا در چند روز گذشته فضاپیمای نیوهورایزنز به علت اعلام خطا در بارگذاری فرمان ایستگاه زمینی ، به مدت ۲۴ ساعت در حال حفاظت ایمنی قرار گرفت که اکنون از قرنطینه امن خارج شده و سالم است . این فضاپیما اکنون آماده است که کار خود را بصورت معمول ادامه دهد.

فضاپیمای نیوهورایزنز به گونه ای است که در حالت نا امن و شرایط غیر عادی ، به صورت خودکار در محیط امن قرار می گیرد . این فضاپیما در محیط امن وارد یک محیط بسته و کاملا ایمن می گردد و تمام فعالیت های خود را به طور موقت قطع می کند.فضاپیما در این حالت به تنظیم آنتن هایش می پردازد و آنها را به زمین و به مرکز عملیات‌ های ماموریتی در آزمایشگاه فیزیک APL (وابسته به دانشگاه جان هاپکینز واقع در مریلند) می فرستد تا به محض دریافت دستور العمل ها به رفع اشکالات پرداخته و فعالیت خود را در فضا از سر گیرد بدون آنکه خطری فضاپیما و سرنشینان آن را تهدید کند.

تیم تحقیقاتی که به ماموریت با این فضاپیما در کمربند سنگی کویپر MU69 2014 رفته مشغول به جمع آوری و بازیابی داده های علمی است.ناسا اعلام کرده است که فضاپیمای نیوهورایزنز از حالت غیر امن خارج شده و محققان به کار خود ادامه می دهند.

فضاپیمای نیوهورایزنز

در شانزدهم ژانویه ۲۰۱۵ میلادی ناسا اعلام کرد که فضاپیمای افق‌ های نو به مرحله گذشتن از کنار پلوتو نزدیک می‌ شود و انتظار می‌ رود در چهاردهم ژوئیه ، افق‌ های نو برای بار اول از کنار پلوتو بگذرد. دوریِ دقیق پلوتو از زمین در آن روز هنوز دانسته نیست.

در ۱۹ ژانویه ۲۰۰۶ ماموریت فضاپیمای “نیوهورایزنز” با هدف اکتشافات و درک واقعی جهان در منظومه ی شمسی راه اندازی و اسکان داده شد.این فضاپیما توانسته برای اولین بار کاوشی را به اعماق کمربند سنگی کویپر MU69 2014 داشته باشد تحقیقاتی که کمک می کنند با کاوش بر سیاره کوتوله پلوتو جستجو و بررسی های جدیدی را در رابطه با پیدایش منظومه شمسی کشف کنند.

منبع : parabolicarc

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا