Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

باتری جدید که با ادرار کار می کند توسط محققان دانشگاه استانفورد ساخته شد

تیم محققان دانشگاه استانفورد موفق به ساخت یک نوعی باتری جدید شدند که منبع نیروی خود را از جریان الکترولیت بدست آمده از اوره موجود در ادرار تامین می کند. در ادامه با میهن پست همراه شوید .

باتری جدید ساخته شده توسط محققان دانشگاه استانفورد دارای بهره وری بسیار بالایی است بطوری که در باتری های معمولی ماده اصلی EMIC بوده و برای سازنده آن در هر کیلوگرم ۵۰ دلار هزینه دارد . اما این باتری جدید به ماده اولیه ای نیاز دارد که قیمت آن تنها ۰٫۵ دلار در هر کیلوگرم است .

با توجه به ساخت انواع باتری ها در صنایع و کاربرد های مختلف آنها ، منبع و نیروی محرکه  آنها نیز با هم متفاوت است . محققان همواره به دنبال تولید باتری هایی بودند که نیروی محرکه ارزان و قابل دسترسی داشته باشد و محققان دانشگاه استانفورد این هدف را یکی از اهداف تحقیقاتی خود قرار داده اند.

باتری جدید

البته این اولین باری نیست که محققان موفق به تولید انرژی از ادرار می شوند . نخستین بار محققان دانشگاه «بث» بودند که از ادرار سوخت مورد نیاز یک سلول میکروبی را تولید نمودند بعد از آن محققان موسسه وست انگلند موفق به ساخت ظرف مخصوص ادرار شده بودند که مستقیم ادرار در ظرف را به برق تبدیل می کرد .اوره موجود در ادرار انسان منبع بسیارخوبی برای تولید باتری هایی با مقیاس بزرگتر است و نیز مناسب شبکه های ذخیره سازی  انرژی می باشد چراکه ارزانتر از نمونه های قبلی بوده و مقدار الکتریسته آن با بهره وری بالا و حدود ۹۹% است که این خود نشان از چرخه  حیات آن دارد.

بهره وری الکتریسته همان میزان حجم شارژی است که از باتری دریافت می شود. چرخه  بالا و تمام نشدنی این نوع باتری به دلیل واکنش شیمیایی ادرار است که باعث می شود جریان الکتریسته برگشت پذیر و فرآیند تولید انرژی مستمر و ادامه دار باشد بدون آنکه از عمر باتری کاسته و یا شارژ باتری تمام شود. این باتری غیر قابل اشتعال و میزان تخلیه شارژ آن بسیار بالاتر از نمونه های قبلی و موجود است و در کمتر از ۴۵ دقیقه شارژ کامل می شود.

منبع : newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا