Mihanpostپزشکیپژوهشی

آیا مصرف انگور سیاه بیماری‌های قلبی را کاهش می دهد ؟

میهن پست – قبل از توضیح در مورد خواص انگور سیاه لازم است بدانید که انگور یکی از میوه های شیرین و بسیار مقوی در میان میوه های دیگر است که دارای رنگ و اندازه های مختلفی است. بنابراین انگور یکی از قدیمی ترین میراث های ایران کهن است که خواص بسیاری برای سلامتی و رفع بسیار بیماری ها دارد.

در این میان آن چه را که می خواهیم در این پست به آن بپردازیم ، انگور سیاه است ، این نوع از انگور با استناد به یافته های علمی پژوهشگران دارای خاصیت های درمانی است که سایر انواع انگورها از آن بی بهره هستند. چرا که در عصارهٔ پوست انگور سیاه – یا اِنوسیانینا – یک مادهٔ رنگی که علاوه بر خاصیت درمانی فوق العاده زیاد آن  درتهیهٔ شربت نیز کورد استفاده قرار می گیرد.

به عبارتی دیگر دانشمندان معتقدند که انگور قرمز یا سیاه سربازی است که به جنگ بیماری های قلبی می‌رود و ضمن افزایش انعطاف و سلامت ماهیچه‌های قلب، به کاهش کلسترول و فشار خون نیز در افراد کمک می‌کند ، علاوه برا این آنتوسیانین‌ها ی موجود در پوست انگور سیاه خاصیت ضد قارچ داشته از رشد لاکتوباسیلوس‌ها جلوگیری نموده اثر ویتامین P دارد.

جالب است بدانید که به دلیل مغذی و مقوی بودن انگور، برخی از پزشکان عقیده دارند که آب انگور تازه نوعی شیر با منبع گیاهی است که مواد غذایی آن به مراتب بیشتر ار شیر حیوانی است و علاوه بر مصرف عصارهٔ فوق‌الذکر از پودر پوست انگور سیاه که از عصارهٔ آن بهتر و پایدارتر است در آمریکا برای تهیهٔ نوشابه‌ها استفاده می‌شود.

خواص درمانی انگور سیاه

از خواص دیگر انگور سیاه این است که با مصرف آن می توان به بدن در استخوان سازی, نقرس, اسید اوریک, بیماری‌های اعصاب و روان, رفع دردهای استخوانی و در تقویت عمومی بدن کمک کرد.

فراموش نشود که بیشتر پژوهشگران معتقدند :غلیظ بودن خون، اکسیداسیون سریع کلسترول، سفت و سخت شدن رگ ها دلایل اصلی بروز بیماری های قلبی و تصلب شرایین است که با خوردن انگور قرمز علاوه بر کاهش این امراض ، اکسیداسیون کلسترول بدن، کاهش می یابد و رگ های خونی منبسط می شوند و خون با سرعت بیشتری در بدن جریان می یابد علاوه بر این، خوردن انگور قرمز موجب بهبود عملکرد قلب می شود.

در پایان نیز باید به این نکته توجه داشت که اگر دچار کم خونی هستید – آهن خونتان کم است- از نوشیدن آب انگور تیره و غلیظ خودداری کنید. آب انگور تیره حاوی موادشیمیایی است که می تواند سطح آهن بدن را کاهش دهد. و اگر چنین نیست حتما خوردن انگور و بخصوص انگور قرمز را فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا