Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به خودروهای تیون منصوری در نمایشگاه خودرو ۲۰۱۵ فرانکفورت + عکس

میهن پست – منصوری، شرکت تیونینگ خودرو بریتانیایی مستقر در آلمان است، که در سال ۱۹۸۹ توسط یک مهاجر ایرانی‌تبار، بنام کوروش منصوری و فرخ افضلی تاسیس شد که این شرکت در سال‌های نخست، فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مهندسی و تامین قطعات مختلف خودرو، برای شرکت‌های مطرح تیونیگ آغاز کرد.

این کمپانی در اواسط دهه ۱۹۹۰ با هدف توسعه فعالیت‌هایش، به شهر مونیخ، آلمان نقل مکان کرد و تمرکز خود را بر تیونینگ و توسعه مدل‌های خاصی از خودروهای شرکت‌های رولز-رویس، بنتلی، استون مارتین و فراری معطوف نمود.

شرکت تیونینگ کوروش منصوری در سال ۲۰۰۱، نخستین کارخانه تولیدی خود را، راه‌اندازی که در پی آن بطور مستقل، اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز تیونینگ خودروهای سفارشی خود کرد.

این شرکت هم‌اکنون دارای ۲ کارخانه تولیدی در کشورهای آلمان و سوئیس است و دفاتر بین‌المللی آن، در شهرهای اوساکا، سئول، لس آنجلس، ابوظبی و سنگاپور مستقر و آماده هرگونه همکاری با شرکت های تولید کنند خودرو و پذیرش هر سفارش برای تولید خودرویی خاص – البته تیون – هستند که در این میان برخی از شرکت‌هایی که منصوری تاکنون با آنها مشارکت داشته، عبارتند از: استون مارتین، لامبورگینی، مرسدس بنز، فراری، آئودی، رنجرور، پورشه، مازراتی، رولز-رویس موتور کارز و بنتلی است که همواره مدیران این شرکت ها از همکاری با منصوری به نیکی یاد می کنند.

جالب است بدانید که شرکت منصوری هم‌اکنون در حوزه‌هایی چون طراحی داخلی هواپیماهای تجاری و کشتی‌های تفریحی، طراحی و تولید لوازم خانگی، تجهیزات اداری و کالاهای لوکس نیز فعالیت می‌کند.

شاید هیچ کس فکر نمی‌کرد تیونری جرات کند بوگاتی ویرون که سریع‌ترین خودروی خیابانی است را تیونینگ کند اما کورش منصوری این کار را کرد شاید همین جرات عجیب این مرد موفق ایرانی است که وی را تبدیل به یکی از موفق‌ترین مردان در صنعت تیونینگ در جهان و شرکتش را تبدیل به یکی از معروف‌ترین نشان‌های دنیای برندهای لوکس کرده باشد. حالا هرچقدر که برندهایی مانند جورج آرمانی در جهان مد برای همه شناخته شده است اما منصوری هم در جهان اتومبیل برای لوکس سواران نامی آشناست.

اگر چه شرکت منصوری در نمایشگاه اتومبیل ژنو در سال ۲۰۱۲ با ارائه لامبورگینی اونتادور، عنوان بهترین تیونر را کسب کرد اما وی امسال نیز با دستی پر در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ حاضر شد که حضور وی و دستاوردهایش نیز مورد توجه خاص علاقه مندان به خودروهای لوکس و تیون قرار گرفت.

با هم در میهن پست نگاهی می اندازیم به جالبترین ، گرانترین و خاص ترین  غرفه منصوری و محصولاتش در نمایشگاه IAA خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ آلمان…

منبع : mansory

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا