Mihanpostپیشنهاد سردبیرمعماری

نگاهی به معماری جالب استخر فونتانیل در شهر تارکینیا ایتالیا + عکس

میهن پست – قبل از توضیح در مورد معماری استخر فونتانیل در شهر تارکینیا ایتالیا باید گفت که هر کسی آرزوی داشتن استخری را دارد که در طول ماه‌های گرم سال بتواند از آن استفاده کند اما شاید حیاط خانه ویلایی و یا باغ های کوچک شما فاقد چنین شرایطی باشند و یا این که شاید شما از آن دست از شناگران حرفه‌ای هستید که یک استخر کوچک برای شنای و شیرجه شما کافی نباشد، بنابراین اگر شما داری خانه ای ویلایی با حیاطی نسبتا بزرگ هستید ساخت یک استخر باریک چندان هم دور از ذهن نیست.

در این میان یک شرکت معماری بنام LAD مسئولیت طراحی و اجرای استخری کوچک در باغ ویلایی خصوصی را در شهر قدیمی تارکینا ایتالیایی به عهده داشته که واقع شده است. این استخر که پشت دیوارهای شهر تاریخی نامبرده قرار دارد به نحوی طراحی شده تا وسیله ای برای مشاهده چشم انداز اطراف باشد.

این شرکت معماری در ساخت این استخر آن هم با توجه به شیب ملایم موجود در باغ دو دیوار سنگی، همانند ابزاری اپتیکال به ساخت کانالی برای احداث استخر پرداخته که بعد از اجرای آن توانسته است که در نمای بالایی سطحی همکف و در نمایی پائینی شیبی ملایم برای نمایان کردن بخشی از ساختار استخر با بهره گیری از چمن اطراف آن شکل و نسبت های این پروژه  که متشکل از سه عنصر متمایز یعنی جشم انداز، استخر و عرشه است  را در نگاه بیننده اش به یاد “فونتانیل” یا سازه های محلی بیاندازد که برای جمع آوری برف آب های بهاری در نقاط متلف دنیا توسط روستائیان ساخته می شود.

استخر به نحوی طراحی  و ساخته شده است تا در مشاهده چشم انداز اطراف آن در فصل گرم سال توسط استفاده کنندگانش ساختاری موزون و هماهنگ از اطراف دیده شود .

مجری این طرح در توضیح این پروژه می گوید: ساخت این استخر نه تنها به منظور کاربردی تفریحی بلکه به لحاط استفاده از منابع ذخیره آب آن برای آبیاری درختان پایین دستی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

با هم تصاویری زیبا و دیدنی از این سازه را در میهن پست تماشا می کنیم…

اطلاعات پروژه:

نام: استخر فونتانیل

نوع: استخرخصوصی

مکان: تارکینیا، ایتالیا

طراحی: ۲۰۱۴

تکمیل: ۲۰۱۵

کارفرما: خصوصی

طراح: ماتئو بیانچی

منبع : entertainment

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا