Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

ناسا فیلم دیدنی پرواز بر فراز سیاره پلوتو را منتشر کرد + ویدیو

میهن پست – پلوتو بزرگترین سیارهٔ کوتولهٔ منظومهٔ خورشیدی است که از هنگام کشف در سال ۱۹۳۰ تا ۲۴ اوت ۲۰۰۶ نهمین سیارهٔ سامانهٔ خورشیدی بود. اما اکنون بنا بر تعریف نوین انجمن بین‌المللی اخترشناسی یک سیارهٔ کوتوله و همچنین به عنوان نمونهٔ نخست از رده جدید اجرام فرانپتونی به شمار می‌رود.قطر سیاره پلوتو ۲۳۷۰ کیلومتر است و مهمترین مشخصه این سیاره که ذهن دانشمندان را نیز به خود مشغول کرده است ، چهار لکه سیاه سطح آن است که به کمربند تیره دور استوای پلوتو متصل  و تقریباً به یک اندازه و به یک فاصله از هم قرار گرفته اند .

در این میان و در پی مطالعات و کاوهش ها برای شناخت بیشتر این سیاره کوتوله توسط ناسا جدیدا این سازمان با پیوند تازه ترین عکس های دریافتی از فضاپیمای نیوهورایزنز (از ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۵ به بعد) و قرار دادن آن ها بر روی یک کُره، پرواز فضاپیما از فراز سطح پلوتو را شبیه سازی کرده و نتیجه کار ویدیویی دیدنی و خارق العاده شده که در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

توضیح بیشتر این که این فیلم که پلوتو را از چشم دوربین شناسایی بُرد بلند فضاپیما (لوری، LORRI) نشان می دهد، با نمایی کم-ارتفاع از کوه های نورگای آغاز می شود و رو به شمال ادامه می یابد. از روی مرز میان فلاته ی اسپوتنیک و ناحیه ی کاتولو می گذرد، دور می زند و به آرامی رو به خاور می رود.

جالب است بدانید که در زمان فیلم، فراز یا ارتفاع بیننده نسبت به سطح تا اندازه ی ۱۰ برابر افزایش می یابد تا بتواند حدود ۸۰% از نیمکره ای که نیوهورایزنز در روز ۱۴ ژوییه ی ۲۰۱۵ از کنارش گذشت را نشان دهد.در ابتدای این ویدیو ، ناسا خلاصه ای از داستان فضاپیمای نیوهورایزنز و ماموریت اکتشاف پلوتو را به تصویر کشیده است.در ادامه شما را به دیدن این ویدیوی زیبا دعوت می کنیم :

منبع : گجت نیوز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا