Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

ساخت باتری از جنس کاغذ که با آب دهان کار می کند

ساخت باتری از جنس کاغذ که با آب دهان کار می کند ! این دستاوردی است که دانشمندان دانشگاه بینگامتن موفق به ثبت آن شده و در این میان به ساخت این باتری از جنس کاغذ نیز هست از مایعات بدن قدرت می‌گیردو شارژ می شود . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

ساخت باتری از جنس کاغذ در واقع به گونه ای انجام گرفته است که این باتری‌ ها که با باکتری کار می‌کنند در مواقعی که دسترسی به الکتریسته برای شارژ آن امکان‌ پذیر نیست، بسیار مفید واقع می‌شوند. برای مثال می‌توانند انرژی مورد نیاز دستگاه‌های کم‌ مصرف مانند دستگاه تشخیصی یک‌بار مصرف را تامین کنند.

سوکین چوی ، استاد علوم کامپیوتری در دانشگاه بینگامتن ، در طی پنج سال گذشته به بررسی این احتمالات پرداخته و وی موفق به طراحی و ساخت باتری‌های کاغذی به سبک اوریگامی و به شکل ستاره‌های نینجایی شده است که انرژی خود را از آب دهان و یا آب‌ های کثیف می‌گیرد.

آخرین دستاورد طراحی باتری «چوی» تنها با مایعات بدن کار می‌کند. این باتری تنها با یک قطره آب دهان توانست یک لامپ ‌LED را روشن کند.

این نوع باتری‌های مبتنی بر باکتری به سلول‌های سوختی میکروبی وابسته هستند. این سلول‌ها از باکتری‌ها برای کاهش و اکسایش واکنش‌ها استفاده می‌کنند که الکترون‌ها را به منظور تولید الکترسیته میان مولکول‌ها مبادله می‌کنند. به گفته محققان این فرآیند توسط آب‌ کثیف، ادرار و بزاق دهان امکان‌پذیر است.

چوی برای ساخت این باتری کاغذی از سلول‌های سوختی میکروبی میکروارگانیسم‌های غیرفعال و منجمد خشک استفاده کرده است که برای طولانی مدت قابل نگهداری است و در طی چند دقیقه بعد از افزودن بزاق دهان شروع به کار می‌کند.

ساخت باتری از جنس کاغذ

چوی در خصوص ساخت باتری از جنس کاغذ می‌گوید:

روش انجماد خشک برای ذخیره‌سازی طولانی مدت سلول‌های باکتریایی در دستگاه استفاده شده است. مطالعات زیادی در زمینه الکتریسیته باکتریایی انجام شده است. در طی نفس کشیدن باکتری که توسط مصرف مواد آلی مانند بزاق دهان صورت می‌گیرد، می‌تواند الکترون‌ها را به الکترودهای خارجی منقل کند.

در حین آزمایش دستگاه، تیم تحقیقاتی موفق شد به تراکم چند میکرو وات بر سانتی‌متر مربع دست یابد که برای روشن کردن یک لامپ LED کافی است.

دانشمندان امیدوارند که در نهایت بتوانند از این تکنولوژی برای قدرت‌رسانی به وسایل تشخیصی یک‌بار مصرف، که هر بار برای چند دقیقه نیاز به قدرتی در حد ده‌ها میکرو وات دارند، در کشورهای در حال توسعه استفاده کنند و در این میان نیز چوی در حال انجام اصلاحاتی است تا تراکم قدرت این فناوری را بهبود بخشد.

منبع   newatlas

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا