Mihanpostپیشنهاد سردبیرعمومیموبایل و تبلت

نکاتی ساده که باید برای شارژ سریع گوشی موبایل رعایت کرد

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که شارژ گوشیتان رو به اتمام باشد اما زمان کافی برای پر کردن شارژ گوشی را نداشته باشید . در این مطلب روش هایی برای شارژ سریع گوشی های همراه را به شما ارائه خواهیم کرد . در ادامه با میهن پست همراه شوید .

شارژ سریع گوشی تنها با چند راهکار ساده و یا در حقیقت با چند ترفند کوچک امکان پذیر است . آشنا بودن با روش های سریعتر شارژ کردن گوشی در مواقع حساس بسیار کاربردی و کمک کننده است . پس پیشنهاد می کنم این مطلب مفید را از دست ندهید .

در زمان شارژ از گوشی استفاده نکنید : اگر سری به بخش تنظیمات گوشی و مشخصا قسمت باتری آن بزنید مشاهده خواهید کرد بیشترین نقش در مصرف کردن باتری را نمایشگر آن بر عهده دارد. این نقش در برخی موارد حتی به بیشتر از ۵۰ درصد هم می رسد در نتیجه خاموش نگاه داشتن نمایشگر کمک بسیار زیادی به کمتر مصرف کردن ظرفیت باتری خواهد کرد. به همین ترتیب می توان نسخه مشابه ای را درباره زمان شارژ کردن هم پیچید.هر بار که نمایشگر گوشی را در هنگام شارژ شدن آن روشن می کنید بخشی از باتری را برای این کار مصرف خواهید کرد و در نتیجه مدت زمان مورد نیاز برای شارژ کامل آن را هم افزایش می دهید. در نتیجه پس از آنکه گوشی را به شارژ متصل کرده و آن را در حالت هواپیما قرار دادید سعی کنید برای چند دقیقه ای از چک کردن آن خودداری کنید تا باتری با سرعت بیشتری شارژ شود. لازم به ذکر نیست که استفاده نکردن از گوشی درباره بازی کردن، چک کردن پیام ها، فایل ها و کارهایی مانند پخش موسیقی نیز خواهد شد.

سریعتر شارژ کردن گوشی

از حالت هواپیما (Airplane Mode) استفاده کنید : یکی از راه های بسیار کاربردی برای سریعتر شارژ کردن گوشی، قرار دادن آن در حالت هواپیما یا Airplane Mode است. در این حالت گوشی شما جست و جو به دنبال شبکه های بی سیم، تلاش برای بروزرسانی برنامه ها و جمع آوری داده ها در پس زمینه و همچنین تلاش برای اتصال به شبکه های مخابراتی را را متوقف کرده و در نتیجه انرژی مصرفی برای انجام این کارها صرف خواهد کرد تا تمام توان برای شارژ شدن باتری مصرف شود.چنین شرایطی را می توان به پر کردن یک ظرف آب تشبیه کرد. بدون شک اگر ظرف آب مورد نظر هیچ سوراخ یا نشتی نداشته باشد با سرعت بیشتری پر خواهد شد و در این مثال، مواردی که ذکر شد درست همانند سوراخ ها عمل می کنند. همین راه حل در زمانی که قصد دارید گوشی خود را در مدت زمان بیشتری روشن نگاه دارید هم کاربرد خواهد داشت. البته در چنین شرایطی گوشی شما تنها روشن است و عملا کارکرد خاصی ندارد.

سریعتر شارژ کردن گوشی

از دو شاخه های استاندارد و اختصاصی استفاده کنید : متاسفانه این روزها در هر فروشگاهی می توان دو شاخه هایی را پیدا کرد که طرف دیگر آنها دارای ورودی USB بوده و برای شارژ کردن گوشی از آنها استفاده می شود. این تجهیزات در حال حاضر تنها در اختیار فروشندگان لوازم جانبی تلفن های هوشمند قرار ندارند و حتی با مراجعه به فروشگاه های لوازم الکتریکی هم می توانید چند نمونه با قیمت های مختلف از آنها پیدا کنید.اما باید بدانید استفاده از دوشاخه های غیر استاندارد می تواند به باتری گوشی آسیب بسیار جدی وارد کرده و حتی باعث افزایش دما و در نتیجه آتش گرفتن و انفجار تلفن هوشمند نیز شوند. گذشته از این موارد، یک دوشاخه غیر استاندارد مدت زمان شارژ شدن دستگاه را هم به میزان قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. بهترین کار برای دچار نشدن به این مشکلات، استفاده از شارژرهای اصلی که در جعبه همه گوشی های نو وجود دارند.اگر تحت هر شرایطی شارژر اصلی را از دست داده اید هم به جای مراجعه به فروشگاه و خرید یک شارژر متفرقه، به نمایندگی های رسمی برند گوشی خود مراجعه کرده و یک شارژر اصلی خریداری کنید.

شارژ سریع گوشی

از پریز دیواری استفاده کنید : استفاده از پورت USB برای شارژ کردن گوشی ها ایده بسیار جالب و کاربردی به حساب می آید اما برای سریعتر شارژ کردن گوشی  استفاده از پورت USB لپ تاپ به هیچ وقت منطقی به نظر نمی رسد. این کار تنها باعث می شود باتری گوشی به جای چندین دقیقه در چندین ساعت شارژ شود. در چنین شرایطی بهترین کار استفاده از پریز دیواری است.کافیست یک بار امتحان کنید و به وضوح مشاهده کنید که ۵ دقیقه شارژ کردن گوشی از طریق پریز دیواری و همین مدت شارژ کردن آن به وسیله پورت USB چه تفاوتی ایجاد خواهد کرد. اگر هم به پریز دیواری دسترسی ندارید و مجبورید برای شارژ گوشی از لپ تاپ استفاده کنید، تلاش کنید لپ تاپی را انتخاب کنید که از پورت های نسل جدید استفاده می کنند. البته در این وضعیت کابلی که از آن کمک میگیرید هم می بایست از نسخه جدید پورت ها پشتیبانی کند.

سریعتر شارژ کردن گوشی

استفاده از شارژرهای بی سیم با وجود اینکه ظاهری بسیار جذاب به فرآیند شارژ شدن گوشی شما می دهند، سرعت کمتری نسبت به شارژ دستگاه با کابل و پریز برق دارند. در نتیجه برای سریعتر شارژ کردن گوشی بهتر است زیبایی را فدای سرعت کرده و شارژر بی سیم را برای مواقع بهتری نگه دارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا