ارتش آمریکا، تصمیم دارد در جنگ های پیش رو از بالگرد های خودران برای تجهیز نیروهایش استفاده کند. سازمان تحقیقات دریایی آمریکا که ONR نام دارد نخستین هلیکوپتر خودران AACUS خود رونمایی و مورد آزمایش قرار داد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.
انتظار میرود که این هلیکوپتر خودران AACUS در ابتدا برای رساندن تجهیزات به نیروهای خط مقدم مورد استفاده قرار گیرد و یک روز حتی خود سربازان را به میدان جنگ ببرد.
در این میان والتر جونز مدیر اجرایی سازمان تحقیقات دریایی آمریکا در خصوص آزمایش هلیکوپتر خودران AACUS به رسانه ها گفته:
این اختراع ، چیزی فراتر از یک بالگرد بدون سرنشین است چرا که هلیکوپتر خودران AACUS یک کیت خودران است که میتوان آن را روی هر پلتفرمی که بال چرخشی دارد نصب کرد و به آن قابلیت خوکار بخشید.
یک یگان از تفنگداران دریایی را تصور کنید که در یک منطقه دور افتاده و ناهموار مستقر شده اند و به مهمات ، آب، باتری یا حتی خون نیاز دارند کهدر این میان با استفاده از کیت AACUS ، هلیکوپتر خودران تجهیزات را از پایگاه میگیرد، مسیر مطلوب و بهترین جایگاه فرود نزدیک سربازان را انتخاب میکند و پس از تجهیز سربازان به پایگاه بازمیگردد. همه این کارها فقط با یک تبلت انجام میشود.
کارشناسان ارتش آمریکا نیز در خصوص اهمیت به کار گرفتن هلیکوپتر خودران AACUS در ارتش آمریکا گفته اند که نیاز به این قابلیت در دوران عملیاتهای تفنگداران دریایی آمریکا در افغانستان و عراق احساس شد.
بالگردهای باری و کاروان کامیو نهای حامل سوخت، غذا، آب، مهمات و تجهیزات پزشکی به خطوط مقدم جبهه، همیشه هدف آتش دشمن یا بمبهای کنار جادهای و دیگر ابزارهای انفجاری دستساز قرار میگیرند.
استفاده از هلیکوپتر خودران AACUS ساده است. یک اپراتور با حداقل آموزش میتواند تجهیزات مورد نیاز را به مقصد برساند و تنها با یک تبلت پروازها را هدایت کند.
این در حالی است که در آزمایشات 13 دسامبر در شهرک کوانتیکو در ایالت ویرجینیای آمریکا، یکی اعضای تفنگداران دریایی بدون هیچ تجربه قبلی در زمینه این فناوری، یک تبلت به همراه 15 دقیقه آموزش را دریافت کرد. او توانست به سرعت و به راحتی، تجهیزات مورد نیاز را به مقصد برساند و بالگرد به سرعت به مقصد رسید و حتی براساس آخرین اطلاعات ارائه شده درباره منطقه پرواز ممنوع از سوی اپراتور، منطقه فرود جایگزین را انتخاب کرد.
مقامات ارتش آمریکا در خصوص هلیکوپتر خودران AACUS گفته اند که یک فناوری رو به جلو برای تفنگداران دریایی و نیروی دریایی است که پروازهای بدون سرنشین را از استانداردهای کنونی که به اپراتورهای متخصص برای انتخاب محل فرود و کنترل دستی با استفاده از کنترل از راه دور نیاز دارد، فراتر میبرد.