Mihanpostپیشنهاد سردبیرهوا فضا

هزینه ۲۰ میلیون دلاری آمریکا برای رهگیری بشقاب پرنده‌‎ ها !

هزینه ۲۰ میلیون دلاری آمریکا برای رهگیری بشقاب پرنده‌‎ ها  موضوعی است که این روزها مورد توجه خاص رسانه قرار گرفته و در این میان نیز گزارش رسانه‌ های آمریکایی حاکی از اینست که آمریکا در سال 2007 عملیاتی را با بودجه 20 میلیون دلاری برای شناسایی و رهگیری اشیای ناشناس و بشقاب پرنده‌ها در آسمان آغاز کرده و تا 2012 ادامه داده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

رهگیری بشقاب پرنده‌‎ اگر چه کار تازه ای نیست اما نشریه نیویورک تایمز با تازگی در گزارشی جزئیات یک عملیات را رسانه ای کرده و نوشته وزارت دفاع آمریکا پنتاگون برای شناسایی و رهگیری اشیاء ناشناس در آسمان و بشقاب پرنده‌ ها در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ حدود 20 میلیون دلار هزینه کرده است.

در این میان که رهگیری بشقاب پرنده‌‎ و موضوع آن در آمریکا بالا گرفته است که روز شنبه ۱۶ دسامبر – ۲۵ آذر رسانه‌های آمریکا گزارش دادند که این عملیات محرمانه در سال ۲۰۰۷ آغاز شده و تعداد بسیار اندکی از مقام‌های آمریکایی از آن باخبر بوده‌اند.

رهگیری بشقاب پرنده‌‎ توسط فردی بنام هری رید ، سناتور بازنشسته دموکرات انجام گرفته است که تا همین سال گذشته رهبری دموکرات‌ ها در کنگره آمریکا را بر عهده داشت بانی اصلی شکل‌گیری این عملیات بوده است.

رهگیری بشقاب پرنده‌‎

این سناتور در خصوص پروژه رهگیری بشقاب پرنده‌‎ گفته:

به این دلیل من مجری چنین عملیاتی سری و مهمی شدم شرمسار و خجل نیستم. ما کاری را انجام دادیم که هیچ کس پیش از ما سراغش نرفته بود.

در میان اسناد مربوط به این عملیات محرمانه گزارش‌ هایی از ثبت مشاهدات مربوطه به اشیای عجیب و غریب که با سرعت در آسمان حرکت می‌کردند وجود دارد.

با وجود این دانشمندان درباره وجود اشیایی تحت عنوان بشقاب پرنده تردید دارند و می‌گویند صرف مشاهده چنین چیزهایی نمی‌تواند سندی برای اثبات وجود موجودات فضایی و زندگی در خارج از کره زمین تلقی شود.

آن طور که گزارش شده این عملیات تا زمان متوقف شدن بودجه آن در سال ۲۰۱۲ حدود ۲۰ میلیون دلار برای وزارت دفاع آمریکا هزینه بر جای گذاشته بوده و علت توقف آن هم جلوگیری از اتلاف بودجه بوده و در این میان نیز با وجود توقف این عملیات در سال ۲۰۱۲ وزارت دفاع هنوز درباره این پدیده و اشیاء مشکوک به طور روزانه تحقیق می‌کند.

البته باید گفت که همزمان یکی از کارمندان سابق کنگره آمریکا گفته عملیات رهگیری بشقاب پرنده‌‎ همچنان می‌توانسته با هدف تحقیق و شناسایی پیشرفت‌ های تکنولوژیکی رقبای آمریکا صورت گرفته باشد.

شناسایی فناوری‌ های محرمانه‌ ای که ممکن است چین و روسیه به آن دست یافته باشند و از چشم نهادهای جاسوسی آمریکا پنهان مانده باشد و به عبارتی مدارک مربوط به این عملیات از میان میلیون‌ها سند طبقه‌بندی شده سازمان سیا استخراج شده که چند ماه پیش از حالت محرمانه خارج و در اختیار عموم قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا