Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

سنسور‌های ایمنی درها در تسلا سری ایکس غیر فعال شد ؟

سنسور‌های ایمنی درها در سری ایکس تسلا غیر فعال می شوند. مدل سری ایکس خودروهای شرکت تسلا دارای درهای سوسکی شکل هستند  که بصورت اتوماتیک باز و بسته می شوند .  اما حالا بنظر می رسد این سیستم به خوبی کار نمی کند و راه حل های تسلا هم به نتیجه ای نرسیده است . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

مدل بال‌های شاهین از سری ایکس خودروهای تسلا سال گذشته بعد از معرفی در نمایشگاه های مختلف توانست طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کند  .  اما حالا یک مشکل اساسی پیش آمده پس از مدت کوتاهی بسیاری از خریداران این خودرو از درهای سوسکی این وسیله نقلیه شکایتی داشته اند و آن اینکه در های سنسور های  این خودرو بیش از حد حساس بوده و رانند برای بسته شدن این درها باید دفعات زیادی دکمه بسته شدن در را فشار دهد .

در حقیقت مشکل اصلی این است که سنسور‌های ایمنی درها در خودرو  سری ایکس به گونه ای طراحی شده که حتی در مقابل ریز ترین اشیا هم حساس است به طوری که حتی هنگامی که هیچ چیزی در میان درهای خودرو نیست آن را نمیبندد تا بطور کامل مطمن شود.

با پیگیری شکایات از مالکان خودرو تسلا با یک بروزرسانی نرم افزاری سعی در حل مشکل کرد اما اتفاقی که افتاد این بود که بعد از بروزرسانی حتی اگر یک دست انسان هم در میان در ها باشد سنسور ها به آن توجهی نکرده و در را خواهند بست . البته باید گفت قدرت در های این سری از خودرو های شکرت تسلا بسیار زیاد بوده و کاملا می تواند استخوان دست را بشکند .

 یک شبکه تلویزیونی آنلاین هم برای اثبات این مسئله سنسورهای ایمنی در های این خودرو را با استفاده از یک میوه مورد آزمایش قرار داد . آنها در این آزمایش به این نتیجه رسیدند که سنسور های اینمی بطور کامل از سیستم حذف شده اند .

جالب است بدانید تسلا در مورد این اخبار و شواهد اعلام کرده که در بروزرسانی نرم افزاری همه مشکلات حسگر ها رفع شده و آنها به خوبی کار می کنند .

با هم در میهن پست تصاویری از خودرو model x 46 تسلا را تماشا می کنیم.

 

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا