Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

پیدایش حیات در تصادف زمین با سیاره سرگردان ؟

پیدایش حیات در تصادف زمین با سیاره سرگردان فرضیه جدید است که توسط دانشمندان بیان شده تا علت پیدایش حیات روی سیاره زمین مشخص شود . آنها معتقدند حدودا ۴٫۴ میلیارد سال پیش تصادفی میان زمین و یک سیاره رخ داده که باعث به وجود آمدن حیات روی زمین شده است . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

علت پیدایش حیات روی سیاره زمین هنوز هم یکی از بزرگترین سولات حل نشده بشر است، در این میان حالا عنصر کربن کلید حل این معما شده . محققان دانشگاه رایس طی تحقیقات خود توانسته اند یک فرضیه جدید برای حل این معما ارائه کنند .

دانشمندان معتقدند در زمان های گذشته که زمین تنها ۲ میلیارد سال سن داشته و بسیار داغ تر از حالا بوده با یک سیاره بسیار سرد ، چیزی مانند عطارد البته در فصل سرمایش برخورد کرده و تا حدی خنک شده است . در هنگام خنک شدن سیاره زمین عنصر  کربن که تا پیش از این در گرمای این سیاره همیشه می سوخته فرصت پیدا کرده تا  انتشار یابد . عنصر کربن در حقیقت یکی از عناصر مورد نیاز برای پیدایش حیات است که تا پیش از این برخورد وجود نداشته و یا اینکه در گرمای زمین می سوخته .

این فرضیه دانشمندان دانشگاه رایس بیان می کند که کربن چگونه در زمین به وجود آمده است و در آن پخش شده است و البته هنوز هم جواب این سوال باقیست که حیات چگونه به وجود آمده .

پیدایش حیات در تصادف زمین با سیاره سرگردان

پیش تر هم فرضیه ای به نام ونیر وجود داشت که بیان می کرد بعضی مواد شیمیایی که حالا روی زمین وجود دارند در اثر برخورد یک شهاب سنگ به وجود آمده اند و یا در بیان بهتر اینکه اینمواد شیمیایی درون شهاب سنگ هایی در مکان های دیگر فضا وجود داشته اند که در هنگام برخورد آنها با زمین وارد این سیاره شده اند . اما سوال اصلی در این فرضیه این است که چطور یک یا چند شهاب سنگ می تواند بطور مثال کربن را وارد سراسر زمین کند ؟

در فرضیه جدید این مفهوم وجود دارد که سیاره ای بسیار بزرگ و بسیار سرد با زمین برخورد کرده و آن را تا حد زیادی خنک کرده بطوری که عناصری مانند کربن که تا پیش از این همیشه می سوختند فرصت انتشار و یا ترکیب پیدا کرده اند .

منبع : sciencealert

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا