Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

رونمایی از خودرو ۱۱۹ ساله Vallée در یک حراجی + عکس

خودرو ۱۱۹ ساله Vallée قرن نوزدهمی در حالی این روزها مورد توجه قرار گرفته است که قرن ۱۹ میلادی آغازی بود بر تحولی عظیم صنعت حمل و نقل و بخصوص این که دیگر بیشتر افراد ثروتمند در صدد در اختیار گرفتن خودروهای شخصی بودند  و در حالی که بسیاری از مردم در آن زمان برای رفت و آمدهای معمول و روزانه و سفرهای طولانی سوار بر اسب و کالسکه می‌شدند،یک مدل خودروی جدید ارائه شد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

احتمالا این سوال نیز به ذهن شما خطور خواهد کرد که Vallée Vis-à-Vis چیست؟ این وسیله چهار چرخ و چهار صندلی یک مدل ابتدایی خودرو است که در سال ۱۹۸۶ ساخته شد. خالق این خودرو کسی است که در گروه تولیدی – آمادی بوله – روی ساخت کالسکه‌های بزرگ بخاری کار می‌کرد. او در سال ۱۸۹۰ کمپانی شخصی خود را برای ساخت دوچرخه در شهر “لمانز” فرانسه تاسیس کرد.

اولین شاسی چرخ‌دار خودروهای – ولی – قدرت خود را از یک موتور افقی ۲ سیلندر دریافت می‌کرد که توسط خود او ساخته شده بود. این خودرو اولیه ۵ سال بعد در پاریس به نمایش درآمد. خالق این خودرو که از ساخت اولین اتومبیل ابتدایی‌اش لذت برده بود، دو مدل ۴ صندلی جدید را با نام‌های – ویکتوریا – و Vis-à-Vis برای نمایشگاه سال بعد طراحی کرد و به نمایش آن ها پرداخت.

در سال‌های بعد – ولی – خودروهایی با موتورهای قدرتمندتر تولید کرد، اما موفقیت این مدل‌ها در کوتاه مدت محو شد . پس از آن – ولی – مجبور به تولید دوچرخه‌هایی شد که در سال‌های قبل تولید آن را کاملا متوقف کرده بود.

مدل خودروی ابتدایی Vis-à-Vis – هنری ولی – یکی از دو مدل این خودروساز به شمار می‌آید که نسخه اصلی آن تا کنون حفظ شده است. البته قسمت‌های رنگ و پنل‌های کانواس آن شامل نسخه اصلی نمی‌شود. تا سال ۱۹۷۰ این خودروی کلاسیک و آنتیک بخشی از کلکسیون – هنری ولی – در لیون فرانسه بوده و با دارا بودن ویژگی‌هایی خاص این خودرو بسیار نادر و کمیاب به شمار می‌آید.

این در حالی است که این خودرو در روز ۱۷ شهریور ماه توسط شرکت RMSothebys با قیمت تخمینی ۹۱ تا ۱۱۷ هزار دلار در حالی برای فروش در معرض دید عموم قرار داده است که با این پول  به راحتی می توان یک بنز لوکس و آخرین مدل ۲۰۱۷ را خریداری کرد.

 

منبع : carscoops

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا