Mihanpostبرقپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تولید برق از فلس ماهی در هند !

تولید برق از فلس ماهی در هند قطعا برای شما هم عجیب و غریب است . چند وقتی است که در شبکه های اجتماعی تولید برق از هر چیزی در ژاپن دست مایه طنز شده است . اما این بار تولید برق از فلس ماهی در کشور هند باعث تعجب بسیاری شده است . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

گروهی از دانشمندان هندی پروژه ای به نام تولید برق از فلس ماهی را در حالی آغاز کرده اند که آنها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که درون فلس این موجود دریایی مقداری کولاژن وجود دارد که این ماده دارای خاصیت فیزوالکتریک بوده و در صنعت تجهیزات الکترونیکی می تواند کاربرد های زیادی داشته باشد

آنها روشی را طراحی کرده اند که در آن با فشار آوردن به فلس ماهی ها می توان از آنها انرژی الکتریکی به دست آورد و حالا قدم بعدی طراحی و ساخت نانوژنراتورهای  است .

این دانشمندان هندی حدس می زنند که این روش در آینده می تواند در ساخت دستگاه هایی که خاصیت انعطاف پذیری داشته و خودشان انرژی مورد نیازشان را تامین می کنند کاربردی باشد .

تولید برق از فلس ماهی در هند

جالب است بدانید که در کشور هند مردم به خوردن ماهی بسیار علاقه دارند .  طبق آماری که در سال ۲۰۱۴ از سرانه مصرف ماهی در هند وجود دارد ، هر فرد هندی در سال ۲٫۸ کیلوگرم ماهی مصرف می کند . چنین آماری در هند با این جمعیت یعنی مصرف ۳٫۷ میلیون کیلوگرم ماهی در سال .

با این آمار مصرف ماهی در هند مقدار بسیار زیادی پسماند زیستی از ماهی  به وجود می آید که مقدار بسیار زیادی از آن فلس ، استخوان و باله های ماهی است . احتمالا به همین دلیل است که این گروه از دانشمندان هندی تصمیم گرفته اند تا از این پسماند ها استفاده های مفیدی بکنند .

اگر این روش تولید برق به نتیجه دلخواه برسد قطعا انقلابی در میان فناوری های نوظهور خواهد بود.

منبع : theiet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا