Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

جف ویلیامز رکورددار اقامت یک فضانورد آمریکایی در فضا به زمین بازگشت

جف ویلیامز رکورددار اقامت یک فضانورد آمریکایی در فضا در حالی شب گذشته به همراه دو فضانورد دیگر روشی به زمین بازگشت که این فضانورد آمریکایی در این مأموریت ۱۷۲ روز دیگر به مجموع کل روزهایی که در فضا اقامت داشته افزود و حالا با ۵۴۳ روز و ۲ ساعت و ۴۸ دقیقه در این زمینه در آمریکا رکورددار است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

جف ویلیامز رکورددار تازه اقامت در فضا در میان استقبال انبوه کارشناسان امور فضایی با موفقیت به زمین بازگشت. جف ویلیامز فضانورد آمریکایی که برای مدتی طولانی در ایستگاه فضایی بین المللی اقامت داشت شب گذشته به همراه دو فضانورد دیگر به زمین بازگشت. او حالا رکورددار اقامت یک فضانورد آمریکایی در فضاست.

این در حالی است که ویلیامز به همراه الگ سریپوخا و الکسی اوچینین از آژانس فضایی روسیه – روسکاسموس – در ساعت ۲۱ و ۵۱ دقیقه به وقت گرینویچ از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شده و سه ساعت بعد در حالی که سوار بر کپسول سایوز TMA-۲۰M روسیه بودند در قزاقستان فرود آمدند.

جف ویلیامز در این مأموریت ۱۷۲ روز دیگر به مجموع کل روزهایی که در فضا اقامت داشته افزود و حالا با ۵۴۳ روز و ۲ ساعت و ۴۸ دقیقه در این زمینه در آمریکا رکورددار است.

البته رکورد قبلی که در این زمینه به ثبت رسیده بود به اسکات کلی، دیگر فضانورد معروف و باسابقه آمریکایی تعلق داشت که در سه مأموریت فضایی مجموعا ۵۲۰ روز و ۱۰ ساعت و ۳۰ دقیقه را در فضا سپری کرده بود.

همانطور که در تصاویر زیر خواهید دید سه فضانوردی که از ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند توسط تیم روسی بازیابی شده و از کپسول فضایی TMA-۲۰M خارج شدند. بازگشت این فضانوردان به زمین پایان مأموریت Expedition ۴۸ و آغاز مأموریت Expedition ۴۹ محسوب می شود.

با هم در میهن پست تصاویری از بازگشت جف ویلیامز و دو فضانورد دیگر ناسا به زمین را تماشا می کنیم.

منبع : geekwire

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا