Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

تقلید سخنرانی انسان توسط Google DeepMind

تقلید سخنرانی انسان توسط Google DeepMind این روزها در حالی مورد توجه قرار گرفته است که تیم فناوری موسوم به هوش مصنوعی ذهن عمیق گوگل Google DeepMind’s AI موفق به طراحی و ساخت یک سامانه هوش مصنوعی شده که می تواند از صحبت کردن انسانها تقلید کند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

این ربات که شبکه موج که به زبان لاتین WaveNet نام دارد با دقتی بی‌سابقه می‌تواند صداها و مکالمات انسانی را درک کرده و از آن ها تقلید کند به صورتی که فناوری ذهن عمیق گوگل از طریق نمونه‌برداری از صدای واقعی انسان و مدل‌سازی امواج صوتی موفق به تقلید صدای انسان شده است.

در این فناوری جدید، هوش مصنوعی گوگل توانسته صدای افراد مختلف را با دقت و با توجه به ویژگی‌های خاص موجود در صدای آنها بازسازی و تقلید کند و به پخش ماشینی صداهای مختلف پایان دهد که البته در حال حاضر این صداها هنوز هم با صدای واقعی انسان تفاوت‌های بسیاری دارند.

Google DeepMind

در فناوری‌های فعلی یک صدای ضبط شده و مصنوعی، متن‌های موجود را به صدا تبدیل کرده و پاسخگوی سوالات است اما تفاوت این فناوری جدید با فناوری‌های پیشین این است که قابلیت تقلید صداهای طبیعی انسان‌ها با لهجه‌های مختلف را دارد.

در حال حاضر WaveNet تنها قادر به درک ویژگی‌های صوت بوده و نمی تواند محتوای صحبت‌ها را درک کند اما اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، در آینده و با ارتقای این فناوری می‌توان به این مهم نیز دست یافت.

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا