Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

نفوذ به اسرار شخصی افراد با اسکن امواج مغز !

نفوذ به اسرار شخصی افراد با اسکن امواج مغز در حقیقت دستاوردی است که کمتر کسی تصور می کند در این سال ها امکان دستیابی به آن فراهم باشد .اما گروهی از محققان دانشگاه تگزاس در آمریکا فعالیت های خود را برای رسیدن به این هدف آغاز کرده اند . برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

مغز به عنوان یکی از پر رمز و راز ترین عضوهای بدن هر روزه بیش از پیش مورد بررسی دانشمندان قرار خواهد گرفت همین چند روز پیش بوده که داشتیم چطور دانشمندان دانشگاه آدلاید اطلاعات جدید از مغز  را به دست آورده بودند . حالا هم گروهی از محققان دانشگاه تگزاس پروژه ای را برای نفوذ به اسرار شخصی با کمک EEG یا همان اسکن امواج مغزی آغاز کرده اند .

پژوهشگران در این پروژه قصد دارند تا با کمک یک فناوری نوین به هویت درونی و راز و رمز های شخصی موجود در مغز هر انسان دسترسی پیدا کنند طوری که الکتروانسفالوگرام یا همان EEG سیگنال های الکتریکی مغز را با استفاده از۲۱ الکترود که به ترتیب خاصی در سطح سر نصب می شوند ثبت می کند.

نفوذ به اسرار شخصی با اسکن امواج مغز

توضیح بیشتر این که این الکترودها به کمک نوارهای ارتجاعی در کنار هم نگه داشته شده و مانند یک کلاه روی سر فرد مورد نظر می گیرند که البته این کار مشکلات فنی هم دارد چرا که این کار شبیه به مسائلی است که دربخش الکتروکاردیوگرافی پیش می آید. ولی از آن جا که دامنه های سیگنال در انسفالوگرام یک دهم دامنه سیگنال الکتروکاردیوگراف و تقریباً صد میکرو ولت می باشد سیستم نویزپدیر وحساس تر بوده و در مقایسه باالکتروکاردیوگراف به روش شناسی بهتر نیاز داردگستره بسامدهای کمتر از یک هرتز تا بالاتر از ۵۰ هرتز می باشد.

منحنی های حاصل از الکترو انسفالوگرام شاخص بسیار حساسی از درجه هوشیاری و اندازه گیری تغییزات میزان هوشیاری در طول دوره خواب طبیعی یا در بیماری های مغزی به شمار می آید.

هر چند تحقیقات این گروه در مراحل ابتدایی خود قرار دارد اما تا کنون آنها به این مسئله پی برده اند که با EEG  می توانند بخش بیشتری از قشر خاکستری مغز دست را مورد بررسی قرار دهند . این بخش از مغز فضایی است که در آن اسرار آدمی نگه داشته می شود.

نظر شما در مورد نفوذ به اسرار شخصی افراد با اسکن امواج مغز چیست ؟

 

منبع : engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا