Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسعلمی و فناوریهوا فضا

تصاویر جدید کنجکاوی از دامنه کوه شارپ مریخ

تصاویر جدید کنجکاوی از دامنه کوه شارپ مریخ در حالی با کیفیتی عالی به زمین ارسال شده است که مریخ‌نورد کنجکاوی از سال ۲۰۱۲ تصاویر بسیاری از سیاره سرخ به زمین ارسال کرده است اما  کنجکاوی در تازه‌ترین کاوش خود عکس‌هایی خارق‌العاده‌ای و دیدنی از دامنه کوه شارپ این سیاره را که خیلی‌ها را یاد مناطق کوهستانی زمین می‌اندازد به زمین ارسال کرده است . در ادامه با میهن پست همراه شوید.

جدیدترین تصاویر ارسالی مریخ نورد کنجکاوری از سیاره مریخ نشان می دهد که بیشتر قسمت های مریخ شباهت بسیار زیادی به زمین دارد مثلا تصاویری را که جدیدا نانسا از این سیاره منتشر کرده است شباهت زیادی به منطقه گراند کانیون آریزونا امریکا است.

تصاویر رنگی دامنه کوه شارپ مریخ که مربوط به روز ۹ سپتامبر، ۲۰۱۶ است زوایای جدید را از طبیعت مریخ نشان می‌دهد که توسط دوربین‌های روی دیرک – MastCams – این مریخ‌نورد گرفته شده‌اند.

بد نیست بدانید که دوربین‌های علمی  کنجکاوی می‌توانند از سطح مریخ، تصاویر رنگی سه بعدی و یا حتی تصاویر ویدیویی تهیه کنند. یکی از دوربین‌ها دارای لنز واید و دیگری دارای لنز تله‌فوتو است.

بنابراین دوربین شیمیایی کیوریاسیتی (ChemCam) می‌تواند یک پرتو لیزر را از فاصله ۷ متری بر سطحی با قطر کم‌تر از یک میلیمتر روی یک سنگ بتاباند. این پرتو باعث تولید پلاسما (گازی بسیار داغ) می‌شود. دوربین شیمیایی این شعله را با یک تلسکوپ مشاهده می‌کند و با آنالیز نور تولید شده، عناصر شیمیایی موجود در سنگ را تشخیص می‌دهد. دوربین شیمیایی یک ابزار نقشه برداری نیز هست؛ کارکرد آن در آغاز فرایند انتخاب سنگ‌های جالب برای مطالعه بیشتر است.

با هم در میهن پست تصاویری ارسالی کنجکاوی از دامنه کوه شارپ مریخ را تماشا می کنیم.

منبع : space

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا