Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ساخت پهباد خوردنی Pouncer توسط یک نظامی انگلیسی !

ساخت پهباد خوردنی Pouncer توسط یک نظامی انگلیسی این روزها در حالی مورد توجه قرار گرفته است که این پهپاد با بال‌های قابل خوردن ساخته شده و می‌تواند بیش از ۴۰ کیلوگرم مواد غذای بسته‌بندی شده و دارو را جابجا کند.در ادامه با میهن پست همراه شوید.

اگر چه در مواقع اضطراری برای امدادرسانی به مناطق آسیب‌دیده ارسال های هوایی ممکن است راه‌حل ساده‌ای باشد اما این کار اگر با دقت خاصی انجام نشود می تواند برای مجری آن پرهزینه و بی‌فایده باشد.

سازنده پهباد خوردنی Pouncer که نایجل گیفورد نام دارد، پوسته بیرونی  یا همان بدنه این پهپاد را از ترموپلاستیک زیست تخریب‌پذیر مبتنی بر نشاسته ساخته که با بسته‌های مواد غذایی و تجهیزات پزشکی پُر می‌شود.

پهپاد ساخته شده با مواد خوراکی اکنون در مراحل اولیه ساخت قرار داشته و شیوه پرتاب آن برای پرواز این گونه خواهد بود که بایستی توسط یک هواپیما و یا توسط یک منجنیق به شعاع ۴۰ کیلومتری هدف پرتاب می‌شود.

پهباد خوردنی Pouncer

این نظامی انگلیسی که قبلا صاحب یک شرکت ماهواره خورشیدی موسوم به Ascenta  بود است که در سال ۲۰۱۴ کمپانی فیسبوک آن را قیمت ۲۰ میلیون دلار خریداری کرده است. این در حالی است که هدف فیسبوک از خرید این شرکت، ساخت پهپادهایی بوده که می‌تواند چندین ماه در ارتفاع ۶۰ هزار پایی زمین پرواز  و سیگنال‌های باند پهن را به جهان سوم مخابره کنند.

اگر چه با پهباد Pouncer می‌توان برای انتقال سوخت و آب به مناطق غیر قابل دسترسی نیز استفاده کردو هدف اصلی از ساخت این پهپاد ارسال مواد مورد نیاز انسان برای زیست در شرایط سخت است.

جالب است بدانید که نیروی حرکتی این پهباد خوردنی Pouncer  هوای فشرده شده یا سوخت جامدخواهد بود و علاوه به این که بال های آن که قابل خوردن هستند ، سایر بخش‌های آن از چوب ساخته شده که می‌توان در صورت نیاز آن را آتش زد و از آن به عنوان منبعی گرمایشی استفاده کرد.

اگر چه تولید کامل و انبوه پهباد خوردنی Pouncer طی یک سال آینده آغاز خواهد شد و به زودی تجاری‌سازی می‌شود اما بد نیست بدانید که ایده اصلی ساخت پهپاد خوراکی Pouncer از تجربیات خود گیفورد در پنج ماموریت به کوه اورست به دست آمده که طی آن‌ها بیش از هزار پرش با چتر نجات را به منظور کمک‌رسانی به ساکنان مناطق درگیر جنگ تجربه کرده بود.

منبع : dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا