Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

نگاهی به مشخصات فنی ساندرو استپ وی + عکس

رنو ساندروی استپ وی خودرویی فرانسوی که این روزها خواستگاهش کمپانی سایپا در ایران شده است را می توان نسخه به روز شده ساندروی معمولی نامید که البته این خودرو همان ساندروی معمولی است که علاوه بر تغییری در اتاق و نمای ظاهری با دستکاری فنی نیز در بهبود ساختار سیستم تعلیق خودرو و همچنین بهینه سازی گیربکس در نوع دنده ای نیز تغییراتی کرده است. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

رنو ساندروی استپ وی اگر چه نسب به ساندرو اصلاحاتی در گیربکس مدل دنده ای آن به منظور کاهش مصرف سوخت و همچنین بهبود کشش در دندهای سبک تر انجام شد تا باعث حرکت روان تر این خودرو شود اما به کلی یک خودرو متفاوت از ساندور است.

ساندروی استپ وی اتوماتیک در زمینه موتور و گیربکس با ال۹۰ و ساندروی معمولی یکسان بوده و دارای موتور ۱٫۶ لیتری ۱۶ سوپاپ با حجم ۱۵۹۸ سی سی با استاندار آلایندگی یورو ۴ است که با کد K4M شناخته شده ودارای قدرت ۱۰۵ اسب بخار و گشتاور۱۴۸ نیوتون متر است .

توضیح بیشتر در خصوص رنو ساندروی استپ وی  این که داخل اتاق این محصول جدید پارس خودرو نیز همچنان همان کیفیت و چیدمان ساندروی معمولی را دارد هر چند که در نوع اتوماتیک استپ وی امکان تنظیم ستون فرمان هم نسبت به نوع دنده ای آن وجود دارد .

در آزمایش های فنی مشخص شده است که گریبکس اتوماتیک استپ وی درمسیرهایی با شیب بالا و زمانی که خواهان سبقت هستید کمی کند عمل می کند که با وجود سیستم تیپ ترونیک گریبکس را درحالت دنده ای قرار داده و موضوع تا حد زیادی بهبود می یابد.

با توجه به مجهز بودن این خودرو به سیستم ضد قفل ABS و سیستم توزیع الکترونیکی ترمز EBD در زمان ترمز گیری عملکرد مناسبی را شاهد بودیم هرچند جا داشت تا در این خودرو از لنت های دیسکی به جای کاسه ای در محورهای عقب استفاده می شد.

با ورود به مسیرهای ناهموار درصدد شدیم تا سیستم تعلیق خودرو را به چالش بکشیم . با توجه به اصلاحاتی که در سیستم تعلیق اسپ وی انجام شده در عبور از ناهمواری ها میزان انتقال ضربه به اتاق قابل قبول بود و لذا می توان گفت که در مواجهه با دست اندازها می توان به ساندرو استپ اعتماد کنید.

استپ وی درمقایسه با نوع معمولی آن ۱۰ سانتیمتر بلند تراست و تغییراتی نیز در سپرهای جلو وعقب انجام گرفته است در بخش بیرونی، ضربه گیر روی درب ها حذف شده و رکاب اسپرت نیز به آن اضافه شده است.

البته فراموش نشود که تمامی امکانات در نوع دنده ای استپ وی با نوع اتوماتیک آن کاملا یکسان است و تنها تفاوت در گیربکس و تنظیم فرمان است و بنابراین اگر این خودرو را در نمای بیرونی در خیابان ببینید تشخیص نوع دنده ای با اتوماتیک آن دشوار است.

نوع دنده ای ساندرو استپ وی همانند ساندرو معمولی مجهز به گیربکس ۵ سرعته دستی است که به نوعی بهینه سازی شده و لذا به لطف همین گیربکس فاصله تعوبض دنده ها کمی کوتاه شده و شتابگیری به مراتب بهتری را می توانید داشته باشید.

با هم در میهن پست تصاویری از خودرو ساندرو استپ وی را تماشا می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا