Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

تولد ماه و فرضیه تبخیر بخش بزرگی از زمین

تولد ماه و تبخیر بخش بزرگی از زمین کشف جدید از ماموریت آپولو  روی سطح ماه است . البته در حال حاضر بیشتر به عنوان یک فرضیه بیان می شود اما این یک فرضیه با دلایل علمی است . برای مشاهده تصاویر و توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه باشید .

دانشمندان در این روزها علت بسیاری از پدیده های به وجود آمده روی زمین را برخوردها و انفجارهایی می دانند که در سال های ابتدایی عمر زمین وجود داشت . این انفجارها  در اثر برخورد اجرام خارجی بوده و بسیار بزرگ تر از آن هستند که بتوانیم آن را تصور کنیم  بطور مثال کمی پیش تر در میهن پست داشتیم که این انفجار ها چطور باعث به وجود آمدن حیات روی سیاره زمین شده اند . اما اکنون فرضیه ای در مورد تولد ماه و تبخیر بخش بزرگی از زمین وجود دارد .

دانشمندان عقیده دارند که تولد ماه در انفجاری بوده که زمین در برخورد با جرمی به نام ” تئا ” داشته است . آنها در این برخرود زمین را به عنوان یک هندوانه در نظر گرفته و تئا را همچون پتکی دانسته اند که به روی این هندوانه برخورد کرده . یک تصادف بزرگ در بین یک سیاره به اندازه زمین و یک جرم آسمانی به اندازه مریخ .

تولد ماه و فرضیه تبخیر بخش بزرگی از زمین

این برخورد عظیم باعث به وجود آمدن ایزوتوپ مشترک شده و ابعاد آن به حدی بزرگ در نظر گرفته شده که دما بسیار بالایی را هم ایجاد کرده ، در این دما و چنین فشاری بخشی از زمین به بخار تبدیل شده و در محدوده ای ۵۰۰ برابر زمین از آن  جدا شده . در نهایت بعد از گذشت چندین سال و خنک شدن و کوچک شدن این حجم بخار آن تبدیل به ماه یکی از قمر های زمین شده است.

البته باید گفت که این آزمایشات از سال  ۲۰۰۱ آغاز شده و در آن دانشمندان شروع به کشف سنگ‌های زمینی و ماهی کردند نتیجه نشان داد که  این دو نوع از سنگ ها دارای  ایزوتوپ‌های شیمیایی یکسانی دارند  . ایزوتوپ‌ها در حقیقت مانند اثر انگشت در زمین‌شناسی هستند .

نظر شما در مورد تولد ماه و فرضیه تبخیر بخش بزرگی از زمین چیست ؟ به نظر شما چنین فرضیه ای تا چه اندازه می تواند صحت داشته باشد ؟ …

 

منبع : theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا