Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ماه گرفتگی نیم سایه امشب را تماشا کنید

ماه گرفتگی نیم سایه امشب جمعه ۲۶ و بامداد شنبه ۲۷ شهریورماه در حالی رخ می دهد که مردم می توانند این رخداد زیبای نجومی را مشاهده کنند. این نوع ماه گرفتگی زمانی رخ می‌دهد که ماه از میان سایه لبه‌های زمین موسوم به نیم سایه عبور کند. این امر باعث می‌شود که ماه تاریکتر شود اما رنگ قرمز معمول را که اغلب در زمان ماه‌گرفتگی کامل مشاهده می‌شود، نخواهد داشت. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

اما طبق تقویم نجومی سال ۹۵ که آن را قبلا در میهن پست برای شما منتشر کرده بودیم گفته شد که دو ماه گرفتگی نیم‌سایه در سال ۱۳۹۵ اتفاق خواهد افتاد که اولی در روز ۲۳ مارس (چهارم فروردین ۱۳۹۵) رخ داد و ساکنان غرب آمریکای شمالی و شرق آسیا آن را مشاهده کردند و دومی در روز ۱۶ سپتامبر (۲۶ شهریور ۱۳۹۵) خواهد بود و ساکنان شرق اروپا،‌ شرق آفریقا، آسیا و استرالیا از جمله ایران می‌توانند از مشاهده آن لذت ببرند.

ماه گرفتگی نیم سایه ای جمعه شب ساعت ۲۱:۲۵ دقیقه به وقت مرکزی ایران آغاز می شود و با ورود ماه به درون نیم سایه روند تاریک شدن بخشهای بالایی ماه بیشتر می شود.

بنابراین این ماه گرفتگی نیم سایه در ساعت ۲۳:۲۵ دقیقه ماه به میانه راه می رسد و در این زمان بهترین وضعیت برای دیدن تاریکی ماه است. با گذشت زمان ماه از نیم سایه زمین خارج می شود و گرفت در ساعت ۱:۲۴ دقیقه روز شنبه پایان می یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا