Mihanpostپزشکیپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

حمل اندام انسانی قطع شده و دارو با کوله‌پشتی فریزری !

حمل اندام انسانی قطع شده و دارو با کوله‌پشتی فریزری در حالی امکان پذیر خواهد شد که توسط محققان فریزری ساخته‌ شده و همانند یک کوله‌پشتی معمولی قابل حمل بود و جابجایی آن نیز به آسانی  امکان پذیر است. با این حال این فناوری می توان تحولی بزرگی را در انتقال دارو و اندام‌های انسانی که بر اثر تصادافات قطع خواهد شد ایجاد کند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

 با این حال حمل و نقل دارو به خصوص داروهایی که تنها باید در شرایط دمایی خاصی قرار داده شوند همواره یکی از دغدغه های شرکت‌های دارویی و همچنین نیروهای امداد رسان بوده  و در مواردی نظیر وقوع سیل و زمین لرزه در مناطق دورافتاده، این دغدغه به نگرانی بزرگی تبدیل می‌شود.

کوله‌پشتی فریزری

اما اکنون محققان دانشگاه لوگبورگ در بریتانیا ایده جالبی را برای حل این مشکل ارائه کرده‌اند. آن ها محفظه‌ای مجهز به سیستم سرمایش موسوم به کوله‌پشتی فریزری ساخته‌اند که مانند کوله‌پشتی قابل حمل است. با استفاده از این نوآوری، نقل و انتقال داروهایی که باید در دمای سرد یا حتی منجمد نگهداری شود کار ساده‌ای خواهد بود.

کوله‌پشتی فریزری می توان قابلیت های زیادی داشته باشد و از آن گذشته از این فناوری می‌توان برای افزایش طول عمر محلول‌ها و ترکیبات حساس پزشکی نظیر واکسن‌ها، نمونه‌های خونی و آزمایشگاهی نیز استفاده کرد. در این کوله‌پشتی فریزری از واکنش ساده آمونیاک برای ایجاد سرمایش لازم استفاده می‌شود. بدین ترتیب امکان نگهداری واکسن‌ها در دمایی پایدار تا ۳۰ روز هم فراهم می‌شود.

منبع : popsci

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا