گوناگون

عامل کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و مادران مراقبت‌های مامایی است

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراقبت‌های مامایی را از عوامل اصلی کاهش میزان مرگ و میر نوزادان و مادران دانست.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، دکتر سید‌ابوالفضل هاشمی با اشاره به برگزاری یک کارگاه خدمات مامایی توسط اداره سلامت مادران معاونت درمان دانشگاه، افزود: بررسی‌های انجام شده نشان داده است که مراقبت‌های مامایی بهبود میزان مرگ و میر نوزادان، کودکان و مادران را به دنبال خواهد داشت.

این مقام مسئول گفت: پایین آوردن میزان سزارین، کاهش دخالت‌های مامایی، افزایش متوسط وزن نوزادان و کاهش مدت اقامت در بیمارستان از دیگر مزایایی است که با توجه به ارایه مراقبت‌های مامایی‌، حاصل می‌شود.

هاشمی اضافه کرد: بر این اساس و با توجه به اهمیت زایمان و نقش سلامت مادر و نوزاد، اداره سلامت مادران واحد مامایی معاونت درمان با برگزاری کارگاه شش روزه‌ای، کادر مامایی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی شیراز و شهرستان‌های فارس را با دانش جدید حوزه مامایی آشنا کرد.

وی گفت: در این دوره شش روزه با بهره‌گیری از اساتید عضو هیات علمی دانشکده پرستاری و مامایی فاطمه الزهرا(س) شیراز 37 ماما با آخرین اطلاعات در زمینه فوریت‌های مامایی، حاملگی‌های پرخطر و زایمان فیزیولوژیک به صورت تئوری و عملی آشنا شدند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا