Mihanpostپیشنهاد سردبیرگوناگون

حقایق جالب در مورد جف بزوس پولدارترین فرد جهان

پولدارترین فرد جهان یعنی موسس وب سایت آمازون دارای ویژگی های خاصی است. در این مطلب حقایق جالب در مورد جف بزوس را ارائه خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه شوید.

جف بزوس ۱۲۰ میلیارد دلار ثروت دارد. این در حالی است که او سالانه فقط ۸۱،۸۴۰ دلار حقوق می گیرد، مبلغی کمتر از آنچه اغلب نمایندگان مجلس سنای آمریکا دریافت می کنند. البته بخش اعظم ثروت او مربوط به سهامش در شرکت آمازون است نه از حقوقش.

بررسی ها در سال ۲۰۱۸ نشان داد مدیر عامل آمازون سالانه چیزی حدود ۸/۹ میلیون دلار کسب درآمد می کند. (البته بزوس در سال ۲۰۱۹ به خاطر جدایی از همسر سابقش، ۱۰ میلیارد دلار از ثروتش را از دست داد.)

حقایق جالب در مورد جف بزوس
حقایق جالب در مورد جف بزوس

اگر مقدار پولی که بزوس در عرض یک روز، یک ساعت و حتی یک ثانیه درمی آورد را محاسبه کنیم هم نتیجه بسیار شگفت انگیز خواهد بود. بزوس در هر ثانیه ۲،۴۸۹ دلار کسب درآمد می کند که این میزان بیشتر از دو برابر پولی است که یک فرد شاغل متوسط آمریکایی در عرض یک هفته درمی آورد. مقدار پولی که بزوس در هر دقیقه درمی آورد ۱۴۹،۳۵۳ دلار است. این بدان معنی است که در عرض تنها یک دقیقه مدیرعامل آمازون بیشتر از سه برابر پولی را درمی آورد که یک فرد شاغل متوسط آمریکایی در طول یک سال کسب می کند که چیزی حدود ۴۷ هزار دلار است.

بعد از جدایی از مکنزی بزوس و واگذاری ۲۵ درصد از سهام آمازون که مالکیت مشترک او و همسر سابقش را داشت هم جف بزوس جایگاه خود به عنوان ثروتمندترین فرد دنیا را از دست نداد. مکنزی بزوس حالا بعد از جولیا فلشر کوک، بیوه ی دیوید کوک، فرانسوا بتانکور می‌یر، وارث شرکت آرایشی لورئال و آلیس والتون، وارث فروشگاه زنجیره ای والمارت، چهارمین زن ثروتمند دنیا محسوب می شود. مکنزی که یکی از اولین کارکنان شرکت آمازون بود، حالا ثروتی به ارزش تخمینی ۳۸/۷ میلیارد دلار دارد.

حقایق جالب در مورد جف بزوس
حقایق جالب در مورد جف بزوس

بزوس به قدری ثروتمند است که هر ۱ دلار ثروت یک فرد آمریکایی معمولی تقریباً معادل ۱/۳ میلیون دلار از ثروت بزوس است. متوسط ثروت خالص هر خانوار معمولی آمریکایی ۹۷،۳۰۰ دلار است. اگر ثروت خالص ۱۲۰ میلیارد دلاری بزوس را تقسیم بر ۹۷،۳۰۰ دلار کنیم، رقمی حدود ۱/۲ میلیارد دلار به دست می آید.

مدیرعامل آمازون از خاندان سلطنتی بریتانیا ۳۶ درصد ثروتمندتر است. وبسایت فوربس، در سال ۲۰۱۷ ثروت خاندان سلطنتی بریتانیا را ۸۸ میلیارد دلار تخمین زده بود.

ثروت بزوس از کل تولید ناخالص داخلی کشور مراکش بیشتر است. تولید نالخالص کشور مراکش ۱۱۸ میلیارد دلار است. ثروت خالص جف بزوس از مجموع تولید ناخالص داخلی کشورهای ایسلند، لوکزامبورگ و قبرس بیشتر است. تولید ناخالص داخلی ایسلند ۲۵/۸ میلیارد دلار، لوکزامبورگ ۷۰ میلیارد دلار و قبرس حدود ۲۴/۹ میلیارد دلار است که مجموع آن ها چیزی حدود ۱۲۰ میلیارد دلار است.

حقایق جالب در مورد جف بزوس

یک مرد آمریکایی معمولی با مدرک لیسانس، در طول زندگی اش چیزی حدود ۲/۲ میلیون دلار کسب درآمد می کند. بزوس این مبلغ را در مدتی کمتر از ۱۵ دقیقه درمی آورد. هر زن آمریکایی معمولی دارای مدرک لیسانس در طول زندگی اش ۱/۳ میلیون دلار پول درمی آورد.

بزوس که از دانشگاه پرینستون مدرک لیسانس دارد، در هر دقیقه ۱۴۹،۳۵۳ دلار پول درمی آورد. حتی اگر از ۴۰ سال قبل قانون مالیات بر سرمایه با نرخ متوسط در آمریکا اجرا می شد هم بزوس کماکان دومین فرد ثروتمند دنیا می شد. در پایان سال ۲۰۱۸ جف بزوس ۱۶۰ میلیارد دلار ثروت داشت.

اگر آمریکا قانون مالیات بر سرمایه با نرخ متوسط را در سال ۱۹۸۲ اجرا کرده بود، یعنی زمانی که اولین فهرست فوربس از میلیاردرهای این کشور منتشر شد، ثروت بزوس چیزی در حدود نصف ثروت حالایش یعنی ۸۶/۸ میلیارد دلار بود. اما حتی با یک ثروت ۸۶/۸ میلیارد دلاری هم بزوس کماکان یکی از ثروتمندترین افراد دنیا محسوب می شد.

حقایق جالب در مورد جف بزوس

بزوس بیشتر از تقریباً هر میلیاردر دیگری در دنیا در سال ۲۰۱۹ پول از دست داد، اما او کماکان ثروتمندترین آن ها است. مدیرعامل آمازون بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار از ثروت خالص خود را در سال ۲۰۱۹ از دست داد، اما کماکان در صدر فهرست ثروتمندترین افراد دنیا قرار دارد.

منبع: businessinsider

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا