Mihanpostپیشنهاد سردبیرعکسمعماریمعماری ملل

نگاهی به ساخت سریع خانه های سبز و مدرن با فناوری جدید + عکس

خانه های سبز و مدرن در حالی کم کم جای خودر را به کلبه های چوبی خواهد داد که در یک دهه اخیر در جای جای دنیا تلاش طراحان و بخصوص معماران بر این است که بتوانند سازهایی را طراحی و به اجرا درآورند که با توجه شرایط امروزی در استفاده بی رویه از آلایندهای خطرناک، به نسبت دوستدار محیط زیست باشد که در این میان طراحان و معماران آمریکایی با استفاده از فناوری جدید موفق به ساخت منازل سبز جادویی شدند که دوستدار محیط زیست بوده و دارای انرژی کارآمد است.

بنابراین شاید شما هرگز باورتان نشود که بتوانید در کمتر از ۳ روز کاری در میان گل و گیاهان باغچه و یا حیاط ویلای خود خانه ای زیبا و شفته، رُفته و از همه مهمتر پنهان شده در زیر خاک به همراه تزئینی از گل و گیاه زندگی کنید.خانه ای که فضاهایی کاملا ضد آب و با عناصر مدولار از الیاف و از همه مهمتر با هزینه های معقول و تمامی امکانات با نصب سریع و مهندسی شده ساخته شود.

در این میان و در توضیح بیشتر باید گفت که با اجرای این پروژه با این طراحی خاص، شما دیگر می‌توانید تصور کنید که در مکان ۴۰۰ فوت مربعی در منازل کوچک دوستدار محیط زیست زندگی می‌کنید که با پانل‌های قوس‌دار و پوشیده شده از خاک و دارای فضای سبز انعطاف‌پذیر ، در عین حال بسیار زیبا هستند و هر فردی به راحتی قادر به ساخت این منازل است.

بنابراین طراحان این پروژه به رسانه ها گفته اند که این منازل سبز جادویی از پانل‌های قوس‌دار پیش‌ساخته با مواد لایه کامپوزیت ساخته و با دیوارهای خاکی تقویت شده محصور شده‌اند. این ساختار با سوراخ‌های مخصوص براحتی به یکدیگر متصل می‌شوند.

البته به دلیل فناوری کارآمد، این طراحی برای هر نقشه و هر فردی قابل قبول بوده و نیازهای افراد را تامین می‌کند. می‌توان به میزان محدود از این مدل را خریداری کرد و در صورت تمایل آن را گسترش داد. برای اتصال بخشهای مختلف این خانه، سه روز وقت با حضور سه نفر بدون مهارت و تجهیزات خاص زمان لازم است

فراموش نشود که این روش از بین روش‌های مختلف ساخت‌و‌ساز همچون superadobe و ژئوتکستایل گرفته شده است. با ترکیب لوله‌های هوا و کانال‌ها برای سیم‌کشی برق، لوله‌های آب و تهویه مکانیکی، هوای دلپذیر و آب تصفیه شده در این منازل جادویی فراهم می‌شود.این در حالی است که منازلی که به این ترتیب ساخته می‌شوند محکم‌تر، ضدآب و دوستدار محیط زیست و زمین هستند.

منبع     greenmagichomes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا