Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیر

جزئیات خداحافظی اینترنت اکسپلورر از دنیای اینترنت

خداحافظی اینترنت اکسپلورر از دنیای اینترنت در حالی جدی‌تر شده است که مایکروسافت امروز اعلام کرد که این مرورگر ۲۵ ساله از تاریخ ۱۷ اوت ۲۰۲۱ (یعنی یکسال دیگر) از دسترس کاربران خارج خواهد شد.

این غول فناوری خبر بازنشسته شدن اینترنت اکسپلورر را در یک پست وبلاگی به سمع و نظر کاربرانش رساند و اعلام کرد که اپلیکیشن مایکروسافت تیمز از آذر ماه از اینترنت اکسپلورر ۱۱ (آخرین نسخه آن) پشتیبانی نخواهد کرد.

خداحافظی اینترنت اکسپلورر

تا تابستان آینده هیچکدام از ۳۶۵ اپلیکیشن و سرویس مایکروسافت به این مرورگر متصل نمی شوند. بعد از اتمام مهلت تعیین شده کاربران اینترنت اکسپلورر برای کار کردن با آن به مشکل بر خواهند خورد؛ البته سایت هایی که مشخصا برای اینترنت اکسپلورر طراحی شده اند احتمالا مشکلی از این بابت نخواهند داشت و همچنان میتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

بازنشستگی اینترنت اکسپلورر از مدت ها قبل کلید خورده و پنج سال پیش که مایکروسافت مرورگر اج را معرفی کرد این خبر را هم به سمع و نظر مخاطبانش رساند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی مایکروسافت تایید کرد که می خواهد برند اینترنت اکسپلورر را کنار بگذارد و در عوض تلاش هایش در زمینه مرورگر وب را با اج دنبال کند؛ پروژه ای سری که در آن زمان اسپارتان نام داشت.

بد نیست اشاره کنیم که در آن زمان مایکروسافت قصد داشت هر دو مرورگر مذکور را نگه دارد اما در نهایت تصمیم به تغییر برند گرفت.

علاقمندان به مرورگر اینترنت اکسپلورر از سال ۲۰۱۳ و نسخه IE 11 تاکنون از آن استفاده میکنند و در تمام این سال ها نسخه دیگری برای این مرورگر منتشر نشده است. به گفته مدیران مایکروسافت از سال ۲۰۱۳ تاکنون استانداردهای باز وب بهبود چشمگیری پیدا کرد و مرورگرهای تازه ای از جمله اج وارد بازار شد که تجربه آنلاین کاربران را نیز دستخوش تحول کردند.

خداحافظی اینترنت اکسپلورر

مایکروسافت اعلام کرده که پیش از پایان پشتیبانی از اینترنت اکسپلورر آپدیت هایی را برای اج در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

اینترنتی اکسپلورر که نخستین بار با نام ویندوز اینترنت اکسپلورر منتشر شده بخشی از پکیج پلاس برای ویندوز ۹۵ بود که در سال ۱۹۹۵ به بازار آمد. این اپ یکی از پر استفاده ترین مرورگرهای تحت وب بود که در سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۳ بالغ بر ۹۵ درصد کاربران ویندوز را با خود همراه کرد.

با این حال طولی نکشید که رقابت در بازار مرورگرهای اینترنتی داغ شد و در ماه می سال ۲۰۱۲ اعلام شد که کروم گوگل بیشترین تعداد کاربران اینترنتی را به خود جذب کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا