گوناگون

خرید سه هزار کیلومتر ریل از ترکیه و هند

374216 140وزیر راه و شهرسازی از خرید سه هزار کیلومتر ریل راه آهن از کشورهای ترکیه و هند برای تکمیل مسیرهای ریلی نیمه تمام کشور خبر داد.

به گزارش مهر، عباس آخوندی شامگاه جمعه در دیدار با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بدون آنکه یک کیلومتر ریل در اختیار وزارت راه و شهرسازی باشد، کار احداث چندین هزار کیلومتر راه آهن در کشور آغاز شده و امیدواریم به موقع ریل ها خریداری شده و به خطوط راه آهن کشور افزوده شود.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی گفت: یکی از بااهمیت ترین خطوط ریلی شمال غرب کشور خط راه اهن تبریز – میانه است که تقریبا 80 درصد پیشرفت کاری داشته و به دنبال تامین منابع مالی برای این طرح ملی هستیم.

آخوندی همچنین با بیان اینکه در سفر آتی خود به چین بحث تکمیل راه آهن تبریز- میانه یکی از اصلی ترین موضوعات مورد بحث است، گفت: یکی از محورهای گفت و گو بحث فاینانس مالی راه آهن است و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد بهره برداری از این مسیر ریلی باشیم.

وی با اشاره به اینکه سعی وزارتخانه در دولت جدید بر کاهش مشکلات راه و شهرسازی و حمل و نقل است، گفت: با جذب و تخصیص اعتبارات لازم پروژه های نیمه تمام نیز تکمیل می شود.

آخوندی در خصوص آزاد راه تبریز – سهند نیز گفت: این طرح با مشارکت شرکت عمران سهند در دست اجراست و امیدواریم سال آینده به بهره برداری برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا