گوناگون

خسارت10 میلیارد تومانی زلزله به مخازن و شبکه آب دهلران، مورموری و آبدانان

معاون آب و فاضلاب شهری ایلام گفت: برآورد‌های اولیه از میزان خسارت به چاه‌ها و شبکه‌های آب و فاضلاب مناطق زلزله‌زده دهلران، آبدانان و مورموری ۱۰ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه ایلام، جعفر حسنی در جلسه ستاد بحران استان ایلام که با حضور معاون ستاد مدیریت بحران کشور، معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، استاندار و مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: شبکه‌های اصلی و فرعی و مخازن آب در سه شهر مورموری، آبدانان و دهلران آسیب جدی دیده‌اند، به همین دلیل در ساعات نخست پس از زلزله از طریق تانکر به مردم زلزله‌زده آب‌رسانی شد و هم‌چنین یک سیستم جدید بسته‌بندی آب نیز که تازه خریداری شده بود به منطقه ارسال شد، به علاوه سفارش خرید لوازم مورد نیاز به کارخانه‌ای در زنجان داده شده است.

وی ادامه داد: آب و فاضلاب خوزستان، شهرداری دزفول، و آب و فاضلاب کرمانشاه نیز با اعزام نیرو و تانکر به امر کمک‌رسانی پرداختند.

حسنی ضمن اشاره به این‌که مسائل در حوزه آب شرب سالم و بهداشتی به صورت اضطراری تحت کنترل است، تأکید کرد: یکی از دو خروجی مخزن آب دهلران دچار آسیب جدی شده و اکنون از طریق خروجی دیگر کار آب‌رسانی به شهروندان انجام می‌شود. هم‌چنین آب مورموری پس از چند ساعت قطعی مجدداً وصل شده و نمونه‌گیری‌های انجام شده، سلامت آب شرب منطقه را تایید کرده است.

معاون آب و فاضلاب شهری ایلام تصریح کرد: در نخستین برآورد‌های انجام شده میزان خسارت وارد شده به شبکه‌ها، مخازن و چاه‌های آب در دهلران، آبدانان و مورموری در حدود 10 میلیارد تومان برآورد شده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا