گوناگون

آبشوران می‌تواند منشاء بسیاری از بیماریهای عفونی باشد

یک متخصص بیماری‌های عفونی معتقد است: آبشوران کرمانشاه می‌تواند زیستگاه طبیعی موش‌های فاضلابی باشد که باعث بسیاری از بیماری‌های خطرناک از جمله طاعون است.

دکتر بابک صیاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ منطقه کرمانشاه، سیستم دفع فاضلاب بهداشتی را یکی از ارکان مهم یک شهر دانست و ادامه داد: امکان دارد بخشی از فاضلاب شهری و خانگی به درون رودخانه آبشوران تخلیه شود.

وی اظهار کرد: چنانچه لوله کشی آب شهری در مجاورت آب آبشوران قرار گیرد، ممکن است در برخی موارد به دلیل پوسیدگی لوله‌ها آب آشامیدنی با فاضلاب تماس یابد.

به گفته این پزشک متخصص، مشابه این وضعیت در سال‌های گذشته رخ داد و آب برخی از مناطق شهر به دلیل پوسیدگی لوله‌ها با فاضلاب تماس یافت و موجب بروز مواردی از تب تیفوئید بین مردم شد.

صیاد در خصوص بیماری‌هایی که ممکن است از طریق فاضلاب به انسان منتقل شود، نیز تاکید کرد: تیفوئید(تب روده یا حصبه)، هپاتیت A، هپاتیت E، انواع بیماری‌های روده‌ای، انواع اسهال خونی وعفونی و … از جمله این بیماری‌ها هستند.

وی یادآوری کرد: باید نقشه دقیق آبشوران مشخص شود و بعد تعیین شود که آیا فاضلاب وارد آن می‌شود یا نه و تا حد امکان نیز لوله کشی آب از مجاور آن عبور نکند.

این متخصص بیماری‌های عفونی، ازدیاد موش‌ها را از دیگر مشکلاتی دانست که آبشوران می‌تواند برای شهر کرمانشاه در پی داشته باشد.

وی معتقد است: هم اکنون تکثیر موش‌ها یکی از معضلات شهر کرمانشاه است که آبشوران ساماندهی نشده به آن دامن می‌زند.

صیاد خاطرنشان کرد: موش می‌تواند منشاء بسیاری از بیماری‌های خطرناک عفونی و طاعون باشد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا