گوناگون

خسارت زمین‌لرزه به روستاهای دهلران

فرماندار دهلران گفت: زمین لرزه آسیب‌های جدی به منازل مسکونی و تجاری بخش‌هایی از شهرستان دهلران وارد کرد.

«امیدعلی سبزی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، ‌روستاهای آسیب دیده این شهرستان را شامل «چم هندی»، «ثارالله»، «مملح» و« ذوالفقار» از توابع بخش موسیان و دهستان دشت عباس عنوان و اظهار کرد: عمده خسارت‌ها شامل ترک خوردگی سقف منازل، ترک خوردگی دیوار و تخریب دیوار مکان‌های عمومی بوده است.

فرماندار دهلران با بیان اینکه زمین لرزه همچنین در ساعات اولیه باعث قطع آب و برق دو روستای «نهر عنبر» و «پتک اعراب» از توابع بخش موسیان شد که بلافاصله با اعزام اکیپ‌های آب وبرق مشکل این روستاها حل شد، ادامه داد: در ساعات اولیه همچنین ارتباط تلفنی با روستاهای آسیب‌های دیده از زمین لرزه قطع شد که با تلاش مخابرات شهرستان مشکل ارتباطی نیز برطرف شد.

وی گفت: وقوع این زمین لرزه به نسبت شدید در کنار زمین لرزه صبح دوشنبه شهرستان آبدانان باعث ترس و وحشت مردم دهلران شده و ساکنان شهرها، بخش‌ها و روستاها برای در امان ماندن از زلزله احتمالی خانه و کاشانه خود را ترک و به مکان‌های باز و امن از جمله بوستان‌ها پناه آورده‌اند.

فرماندار دهلران ادامه داد: پیش‌بینی لازم برای اسکان مردم در صورت وقوع زمین لرزه اندیشیده شده و به همین منظور چادرهای اقامتی در دو نقطه شهر دهلران دایر شده است.

سبزی ادامه داد: در شهر موسیان نیز چادرهایی برای اسکان مردم مهیا شده است که مورد استفاده مردم این شهر نیز قرار گرفتند.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا