گوناگون

هزینه پیشگیری از درمان کمتر است

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی قم با اشاره به رویکرد جامعه محوری ناجا در پیشگیری از جرم، گفت: هزینه پیشگیری به مراتب کمتر از درمان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، سرهنگ علیرضا مهاجر در نشست تخصصی بررسی نقش آموزش همگانی در پیشگیری از وقوع جرایم در قم ، از نقش آموزش همگانی به عنوان یکی از اساسی ترین راه های تحقق پیشگیری اجتماعی در ارتقای امنیت نام برد.

وی به رویکرد جامعه محوری نیروی انتظامی درپیشگیری از جرم اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از موارد تاثیرگذار در ارتقای مشارکت مردم در برقراری نظم، امنیت و کاهش جرایم آموزش همگانی می باشد.

مهاجر تاکید کرد: مردم به عنوان سرمایه با ارزش کشور در تعامل و ارتباط دو سویه و هدفمند با نیروی انتظامی نقشی پویا و اثر بخش در ایجاد محیطی امن و آرام بر عهده دارند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی قم هدف آموزش همگانی را پیشگیری دانست و آن را به سه بخش؛ پیشگیری اجتماعی، پیشگیری با استفاده از ظرفیت های سازمان های دولتی و پیشگیری انتظامی تقسیم بندی کرد.

وی با تاکید بر اینکه نباید از نقش دیگر سازمان های دولتی در این زمینه غافل شد، اظهار کرد: مهم ترین بستر اجتماعی در آموزش همگانی، ˈباورهای دینی جامعهˈ است که بایستی از متولیان امر در خصوص آموزش همگانی بهره برد.

قائم مقام دانشگاه پیام نور استان قم نیز در این جلسه با بیان اینکه پیشگیری از جرم موضوعی است که در مباحث دینی بر آن تاکید بسیار شده است، اظهار کرد: یکی از راه های پیشگیری از وقوع جرم در جامعه آموزش همگانی است.

محمد علی حسینی خاطرنشان کرد: آموزش همگانی به عنوان یک ابزار مهم، در کاهش جرم تاثیر گذار است و تاثیر آموزش همگانی به صورت غیر مستقیم بیشتر از آموزش مستقیم است.

قائم مقام دانشگاه پیام نور قم به حضور پلیس در رسانه در ارتقای سطح آگاهی های مردم اشاره و تصریح کرد: آموزش های همگانی انجام شده توسط پلیس به دلیل اینکه برگرفته از واقعیات روز جامعه است، قابل قبول می باشد.

حسینی با بیان اینکه مهم ترین نقش آموزش همگانی علمی شدن روند کاهش جرم است، بر بهره گیری از ظرفیت های نخبگان دانشگاهی و حوزوی در در این خصوص تاکید کرد.

نشست تخصصی بررسی نقش آموزش همگانی در پیشگیری از وقوع جرایم، با حضور روسای پلیس های تخصصی، معاونت های اجرایی فرماندهی انتظامی استان و استادان دانشگاه های استان در سالن جلسات فرماندهی انتظامی قم برگزار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا