گوناگون

هجدهمین کنگره ملی زیست شناسی ایران برگزار می‌شود

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین‌المللی زیست شناسی ایران از ارسال 1750 مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد نبیونی در جمع خبرنگاران گفت: به طور معمول انجمن زیست‌شناسی ایران هر دو سال اقدام به برگزاری کنگره ملی زیست می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پس از برگزاری هفدهمین کنگره، با رایزنی‌های انجام شده و بررسی شرایط موجود برگزاری هجدهمین کنگره ملی زیست شناسی در دانشگاه به تصویب رسید.

نبیونی ادامه داد: بر این اساس اولین فراخوان ارسال مقاله برای شرکت در این کنگره اواخر اسفند سال 92 منتشر شد و در مجموع هزار و 750 مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شد که در خرداد ماه امسال این مقالات توسط 74 داور از سراسر کشور بررسی و در نهایت 1101 مقاله برای ارائه در این کنگره انتخاب شدند .

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی گفت: 85 درصد از مقالات پذیرفته شده به صورت پوستر و 15 درصد نیز به صورت سخنرانی ارائه می‌شوند ولی همه این مقالات در کتاب ویژه این کنگره منتشر خواهند شد.

این مسئول ابراز کرد: این مقالات در چهار بخش و 13 رشته و گرایش پذیرفته و ارائه می‌شوند.

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین‌المللی ایران گفت: این مقالات در چهار بخش علوم سلولی و ملکولی، علوم جانوری، علوم گیاهی و اکولوژی و محیط زیست ارائه شده است.

وی خاطر نشان کرد: 236 مقاله از مقالات پذیرفته شده به بخش سلولی، ملکولی، 277 مورد به علوم جانوری، 358 مقاله در حوزه علوم گیاهی و 120 مقاله نیز در بخش اکولوژی و محیط زیست ارائه خواهند شد.

وی افزود: در کنار این مقالات دو مقاله نیز با عناوین «اثرات ترافیک آخر هفته بر فعالیت‌های قلبی و عروقی ساکنان البرز» و «اثر آلاینده‌ها و ریزگردها بر میزان وقوع جرم درالبرز» به صورت اختصاصی با محوریت محیط زیست البرز ارائه خواهد شد .

این مسئول در خصوص بخش بین‌المللی این کنگره گفت: برای بخش بین‌الملل این کنگره میهمانان ویژه‌ای از کشورهای هلند، ترکیه، انگلیس، اتریش و سوئیس دعوت شده‌اند .

نبیونی تاکید کرد: در این همایش پروفسورانگر رییس آکادمی علوم و هنرهای اروپا نیز حضور خواهد داشت.

دبیر اجرایی هجدهمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین‌المللی ایران یادآور شد: در بخش بین‌الملل این کنگره پنج سخنران ویژه خواهیم داشت و 15 پوستر نیزارائه می‌شود .

وی در خصوص برنامه‌ریزی برای اسکان میهمانان این کنگره نیز توضیح داد: میهمانان ویژه این کنگره به صورت اختصاصی اسکان داده می‌شوند و شرکت‌کنندگان دراین کنگره نیز می‌توانند باپرداخت هزینه‌ای کم در خوابگاههای دانشجویی این دانشگاه مستقر شوند.

وی درپایان گفت: افتتاحیه این کنگره روز سه‌شنبه چهارم شهریورماه از ساعت 18 الی 21 برگزار و اختتامیه نیز روز جمعه هفت شهریورماه، از ساعت 11 الی 13 برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا