گوناگون

مردم ایلام دیشب را در فضای باز به صبح رساندند

بسیاری از مردم استان با حفظ خونسردی دیشب را در فضای باز خوابیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، وقوع زلزله و به دنبال آن پس لرزه‌های بعد از موجب روانه شدن مردم به سمت پارک‌ها و سطح شهر شد.

به دنبال وقوع زمین لرزه 6.2 ریشتری موموری و پس لرزه‌های زیاد آن بسیاری از مردم شهرهای ایلام، آبدانان، دهلران، موسیان، دره شهر و موموری به حرف مسوولان و کارشنانسان گوش دادند و دیشب را در فضای باز تا صبح به سر بردند.

دکتر «حاجی کریمی»، دانشیار دانشگاه ایلام دیروز گفت: با توجه به اینکه در شهر ایلام و اطراف آن گسل فعال مهمی نداریم نگرانی عمده و جدی در خصوص شهر ایلام وجود ندارد، اما به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی در ساخت و سازها توصیه می‌‎شود که مردم شب را در ساختمان‌های با استحکام پائین نگذرانند، زیرا معمولاً زلزله‌های بزرگ در شب اتفاق می‌افتند و زلزله امروز نیز در ساعت صبح به وقوع پیوست.

عضو هیات علمی دانشگاه ایلام با بیان اینکه پیش لرزه‌ها و اطلاع داشتن مردم از تلفات انسانی جلوگیری کرد اما با توجه به اینکه احتمال دارد که این زمین لرزه‌ها گسلی که از شمال دهلران به طرف “صالح آباد” امتداد دارد را فعال کند، به مردم توصیه کرده بود، ضمن حفظ خونسردی ترجیحاً شب را در فضای باز بگذرانند.

زمین لرزه 6.2 ریشتری موموری دیروز حوالی 7 صبح اتفاق افتاد و خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا