Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناورینرم افزار موبایل و تبلت

خطرات استفاده از واتساپ از زبان پاول دورف موسس تلگرام

خطرات استفاده از واتساپ را این بار از زبان پاول دورف موسس تلگرام مطالعه کنید. در این مطلب از میهن پست هشدارهای جدی مدیر تلگرام را در مورد واتساپ ارائه می کنیم. در ادامه با ما همراه شوید.

خطرات استفاده از واتساپ با نفوذهایی که تاکنون به این نرم افزار پیام رسان انجام شده کاملا به اثبات رسیده است. اما باید به این موضوع بصورت فنی نیز نگاه کرد و آن را مورد بررسی قرار داد. توصیه می کنم مطلب آموزش تصویری غیر فعال کردن تیک آبی واتساپ به چند کلیک ساده را نیز مطالعه کنید.

خطرات استفاده از واتساپ

چندی پیش گوشی جف بزوس از یک منبع نامعلوم که گفته می شود از طرف پادشاه عربستان بوده مورده حمله قرار گرفت و هک شد. البته نکته مهم اینجاست که گوشی ثروتمندترین فرد جهان از طریق دریافت یک فایل مخرب از طریق واتساپ هک شده است.

در این میان پاول دورف، مؤسس پیام رسان تلگرام درباره خطراتی صحبت کرده که استفاده از اپلیکیشن پیام رسان واتساپ به همراه دارد.  پیشتر رسانه ها گزارش داده بودند که گوشی جف بزوس، صاحب آمازون و ثروتمندترین فرد جهان با استفاده از یک فایل مضر ارسال شده از طریق واتساپ هک شده است.

دورف در خصوص خطرات استفاده از واتساپ خاطر نشان کرد:

کاربران در هنگام تعویض تلفن های هوشمند ، اغلب فایل پشتیبان اطلاعات خود را در حافظه ابری رمزگذاری نشده ذخیره می کنند. دوروف همچنین گفت که بک دورها (Backdoor)، نرم افزارهای تدوین شده توسط برنامه نویسان برای کشف نقایص امنیتی می توانند تهدیدی برای حفظ حریم خصوصی مکاتبات باشند. به گفته وی ، سازندگان نرم افزارها می توانند تحت فشار نهادهای انتظامی به دنبال چنین ترفندهایی بروند.

وی اظهار داشت که اغلب با عنوان کردن مسئله بروز تهدیدات غیر منتظره ، هدف واقعی چنین نرم افزارهایی را استتار می کنند و یادآوری کرد که طی یک سال گذشته 12 اختلال در کار واتساپ پیدا شده است. علاوه بر این ، دوروف توصیه کرد که کاربران به نرم افزارهای دارای کد اولیه پنهان مانند واتس اپ ، اعتماد نکنند.

منبع: ndtv

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا