Mihanpostاینترنتپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

در عین ناباوری ، سرعت شبکه 6G یک ترابایت‌ بر‌ثانیه است !

سرعت شبکه 6G در حالی یک ترابایت‌ بر ثانیه اعلام شده است که این روزها کمپانی‌های بزرگ و شرکت‌های مخابراتی سراسر جهان خود را برای ورود شبکه 5G در سال آینده آماده می‌کنند ، چینی‌ ها برای طراحی و توسعه شبکه 6G برنامه‌ریزی کردند. اگرچه هنوز هیچ چیزی درباره این نسل از شبکه‌های تلفن همراه نمی‌دانیم، اما یک سری حدس‌ها و پیس‌بینی‌ها از همین حالا به میان آمده است.

سرعت شبکه 6G اگر چه برای علاقه مندان به فناوری و اینترنت سرعتی باورنکردین است اما باید بارور کرد که وزارت علوم و تحقیقات چین اخیرا تحقیقات مقدماتی برای توسعه‌ ی شبکه‌ 6G را آغاز کرده است که در این میان متخصصان معتقدند سرعت 6G می‌تواند به یک ترابایت‌ بر‌ثانیه یا 8000 برابر سرعت اینترنت 5G برسد.

ده‌ ها محقق و متخصص شامل دو گروه، گروهی از مدیران وزارتخانه‌های مرتبط و گروهی متشکل از 37 متخصص از دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های تحقیقاتی و فناوری دراین‌زمینه شروع به کار کرده‌اند؛ اما هنوز با استقرار این شبکه سال‌ها فاصله است. باید یادآوری کرد کار توسعه‌ی شبکه‌های 5G امروزی که در بسیاری از کشورها در حال خدمت‌رسانی هستند، از سال 2008 آغاز شد.

سرعت شبکه 6G
شبکه 6G

همان‌طورکه 5G امروزه با اینترنت اشیاء دست در دست هم دارند یا حداقل این‌گونه تصور می‌شود، ظهور 6G هم به‌احتمال زیاد دیدگاهی کاملا جدید از شبکه‌ی اینترنت بی‌سیم به ما می‌دهد. ازآنجاکه هنوز از شبکه‌ی 6G فاصله داریم، موارد استفاده از این شبکه با سرعت این‌چنینی هنوز مشخص نیست.

دکتر مهیار شیروانی‌ مقدم از دانشگاه سیدنی استرالیا خصوص سرعت شبکه 6G می‌گوید:

از نظر تئوری، سرعت شبکه 6G می‌تواند سرعتی برابر با یک ترابایت‌برثانیه یا 800 گیگابیت بر‌ثانیه داشته باشد. این جریان می‌تواند روابط جدیدی از ارتباط انسان با فناوری را ایجاد و آن را متحول کند. برای مثال، با کمک شبکه‌ی 6G می‌توان وسایل مختلف را با استفاده از فرمان‌های مغز کنترل و استفاده کرد.

بنابراین اگر بخواهیم سرعت 6G را تخمین بزنیم، می‌توانیم بگوییم این شبکه امکان می‌دهد 40 تا 50 فیلم با کیفیت 4K را در یک ثانیه دانلود کنید.

منبعGIZCHINA

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا