Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیر

دلیل عدم انتقال ویروس کرونا به کودکان زیر 10 سال چیست ؟!

چطور ویروس کرونا برای کودکان زیر 10 سال مسری نیست ؟! این سوالی است که حتما برای همه خانواده هایی که کودکان زیر 10 سال دارند ، نیازمند به پاسخی علمی است .

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا درباره این که چطور ویروس کرونا برای کودکان زیر 10 سال مسری نیست و این که چرا تا به حال و طبق آمار منتشر شده، کودکان زیر 10 سال به شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرنا اضافه نشده‌اند می گوید:

هنوز کسی از علت این موضوع آگاه نیست، اما نکته قابل تامل این است که ممکن است بچه‌ها بدون علامت به بیماری مبتلا شوند و امکان انتقال آن به سایرین را نیز داشته باشند. البته اطمینان کامل از این موضوع منوط به مطالعات بیشتر پیرامون این موضوع است.

دکتر مسعود مردانی در خصوص کسانی که در خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا هستند توضیح بیشتری داده و گفته ؛ افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، سرطانی، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان، ‌ کودکان و زنان باردار در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند.

این فوق تخصص بیماری‌ های عفونی در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر ریه‌ها ها صحبت کرده و گفته ؛ هر چند دانشمندان در تلاشند تا واکسن ویروس کرونا را به زودی تولید کنند اما فراموش نشود که این ویروس می‌تواند قسمت فوقانی دستگاه تنفسی را درگیر کرده و هم ‌می‌تواند منجر به بروز علائمی مثل سرماخوردگی شود. پیشرفت بیماری به سوی ریه‌ها نیز می‌تواند باعث سینه پهلو و پنومونی همراه با تب، لرز، خلط و… باشد که با داروهایی از خانواده آنتی‌بیوتیک درمان شود. از طرفی ممکن است سینه پهلو فرم شدید پیدا کرده و باعث دیسترس تنفسی شده و بیمار را به آی‌سی‌یو منتقل کند و در حالت شدیدتر نیاز به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی برای بیمار باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر شیوع آنفلوآنزای پرندگان H۵N1 در چین و احتمال دامن زدن آن به عوارض کرونا ویروس، گفت: این نوع از آنفلوآنزا مخصوص پرندگان است که خوشبختانه انتقال آن از پرنده به انسان بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. البته آنفلوآنزای پرندگان H۵N1 گاهی می‌تواند تا 30 درصد مرگ و میر ایجاد کند.

مردانی همچنین درباره نحوه نگهداری بیماران احتمالی مبتلا به ویروس کرونا در ایران، تصریح کرد: نگهداری بیماران در اتاق ایزوله با فشار منفی یا هپوفیلتر باعث می‌شود ویروس از اتاق بیمار به بیرون منتقل نشود. تعدادی اتاق ایزوله در ایران وجود دارد، اما این تعداد کافی نیست البته، می‌توان بیماران را در اتاق‌هایی که بیماران ریوی هم حضور دارند بستری کرد.

پس در پایان باید گفت اگر چه ویروس کرونا برای کودکان زیر 10 تا به حال خطری به دنبال نداشته است اما ، احتیاط واجب این است که برای مقابله با این ویروس چالش برانگیر و خطرناک باید جوانب پزشکی و علمی را بیش از پیش رعایت کرد.

منبع : isna

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا