Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

سفری به خطرناک ترین پیست های اسکی جهان + عکس

با خطرناک ترین پیست های اسکی جهان که مکان های پر استرس و هیجان هستند آشنا شوید. اسکی در این پیست ها تنها به اسکی بازان حرفه ای توصیه می شود.

بعضی ها عاشق هیجان اند و زندگی بدون ماجراجویی برایشان یکنواخت و خسته کننده است. آن ها همیشه به دنبال تفریحات هیجان انگیزاند تا روحیه هیجان طلب خود را راضی کنند و گاهی به سراغ کارهایی می روند که آدم های معمولی اصلا دل و جراتش را ندارند! نظرتان با اسکی در خطرناک ترین پیست های اسکی جهان چیست؟ درسته که این پیست ها کمی خطرناک اند اما در عوض شیب های پر برف و چشم اندازهای زیبایی دارند که ماجراجویان حرفه ای را به خود جذب می کنند.

خطرناک ترین پیست های اسکی جهان معمولا شیب زیادی دارند؛ شیب های بالای ۸۰ درصد که قبل از اینکه به فکر سریدن بر روی آن ها باشید باید مطمئن شوید که قبل از رسیدن به آخر مسیر هم می توانید خود را متوقف کنید. گاهی در این پیست ها به مسیرهایی برمی خورید که با بهمن مسدود شده اند. ارتفاع خیلی زیاد هم از فاکتورهایی ست که باعث خطرناک بودن یک پیست اسکی می شود. با شناختن خطرناک ترین پیست های اسکی دنیا می بینید که اسکی فقط سقوط از هلیکوپتر و سر خوردن ادامه مسیر نیست!

خطرناک ترین پیست های اسکی جهان

مسیر Olympiabakken، نروژ

نروژ طولانی ترین شیب ها را در خود جای داده است که برای امتحان آن ها باید به ریزورت Kvitfjell بروید، در اینجا دامنه ای به طول ۳ کیلومتر هست که تا بیشتر از ۸۰۰ متر ادامه پیدا می کند و در بیشتر قسمت ها شیب تند دارد. این پیست چالش برانگیز و معروف در سال ۱۹۹۴ میزبان مسابقات اسکی بود و به همین منظور خیلی ها رویای ماجراجویی در این پیست را دارند. البته این پیست خطرهای زیادی دارد و برای جلوگیری از حوادث، فقط حرفه ای ها در آن اسکی بازی می کنند.

خطرناک ترین پیست های اسکی جهان

مسیر اسکی Corbet’s Couloir، ایالت وایومینگ

ارتفاع ۳۱۸۵ متری و سراشیبی های تند باعث شده تا این پیست لقب یکی از خطرناک ترین پیست های اسکی دنیا را بگیرد. خیلی از اسکی بازهای حرفه ای دنیا رویای اسکی در این پیست را در سر می پرورانند اما حتی تماشای تصاویر این پیست هم مسیرهای رعب انگیز آن را به شما نشان می دهد. مسیر اول ۳ تا ۵ متر ارتفاع دارد اما در میانه مسیر ناگهان سروکله صخره های بلند پیدا می شود که باید در مقابل آن ها عکس العمل های سریع و حرفه ای نشان دهید. در مسیر دوم خبری از صخره نیست اما گاهی فراوانی برف ارتفاع آن را به ۶ متر می رساند. شیب ۵۰ درجه ای باعث می شود که در مسیر ناگهان سرعت زیادی پیدا کنید.

خطرناک ترین پیست های اسکی جهان

مسیر Christmas Chute، آلاسکا

خطرناک ترین پیست های اسکی فقط برای حرفه ای ها مناسب است و مبتدی ها حتی جرات فکر کردن به آن ها را هم ندارند! برای پیدا کردن این مسیر که دارای ۳۰۰ متر ارتفاع و شیب ۵۰ درجه است باید راهی بزرگ ترین پیست آلاسکا شوید. این مسیر در ارتفاع ۸۵۵ متری قرار دارد و حتی اسکی بازهای حرفه ای هم با چالش های زیادی روبرو می کند. چالش انگیزترین قسمت این مسیر، راهی کم عرض و یخی ست که اطراف آن را دیواره های صخره ای فرا گرفته اند.

خطرناک ترین پیست های اسکی جهان

مسیر Mayrhofen، اتریش

اگر در اتریش به دنبال پرشیب ترین نقطه می گردید تا یک اسکی بازی رویایی را بگذرانید به سراغ پیست اسکی Mayrhofen بروید، جایی که با شیب ۷۸ درصد که اسم آن به خاطر سراشیبی های تند و مسیرهای مشکل بر سر زبان ها افتاده است. سطح پوشیده از یخ باعث شده تا این مسیر هر لحظه اسکی بازها را با چالشی جدید روبرو کند.

خطرناک ترین پیست های اسکی جهان

مسیر Grand Couloir، فرانسه

این پیست در میان همه پیست های اسکی دنیا به به پر شیب ترین و ترسناک ترین مسیر معروف است و اسکی بازهای زیادی آرزوی ماجراجویی در آن را دارند. در کنار این پیست یک تله کابین هست که دسترسی راحتی را برای آن فراهم کرده و به گفته اسکی بازها مشکل ترین بخش این پیست مسیری است که به ایستگاه تله کابین منتهی می شود چون مسیر عرض کمی دارد و سراسر آن را یخ فرا گرفته است. شیب این مسیر در ابتدا ۳۵ درجه است اما در ادامه ۳۵ درجه می شود.

خطرناک ترین پیست های اسکی جهان

مسیر Delirium Dive، کانادا

پیست اسکی Sunshine Village در دامنه‌های کوهستان Goat Eye کشور کانادا قرار دارد و یکی از خطرناک ترین مسیرهایش Delirium Dive است که ماجراجویان هیجان طلب از مناطق اطراف به آنجا می روند. این مسیر نه فقط شیب بسیار زیادی دارد بلکه در آن در هر لحظه ممکنه با ریزش بهمن روبرو شوید که البته برای ماجراجویان جذاب است. به دلیل احتمال بالای ریزش بهمن، اسکی بازها باید حتما به تجهیزاتی ردیابی در زیر بهمن مجهز شوند. از طرفی، برای رفتن به این پیست باید وسایل اسکی را با خود ببرید چون این امکانات در آنجا اجاره داده نمی شود.

خطرناک ترین پیست های اسکی جهان

پیست St. Anton، اتریش

برای رفتن به این پیست باید اول در آزمون مهارت اسکی قبول شوید تا مهارت های اسکی بازی تان به اثبات برسد. در این مسیر شاید در نگاه اول فکر کنید اینجا اصلا هم مسیر سختی نیست چون همه چیز کاملا طبیعی به نظر می رسد: شیب، کم است و مسیر، فقط با لایه کمی از برف نرم پوشیده شده. اما خطر واقعی در قسمت پایانی مسیر است، اگر در پیچیدن این قسمت دچار اشتباه شوید شما می مانید و دره ای ۷۰۰ متری با صخره های رعب انگیز!

خطرناک ترین پیست های اسکی جهان

مسیر Tortin، سوئیس

این مسیر در پیست اسکی Verbier واقع شده و با توجه به مقدار برف و وضعیت آب و هوا، میزان خطرات آن دستخوش تغییرات گسترده می شود. در صورتی که مسیر پوشیده از برف های زیاد باشد شیب تند آن چندان مشخص نیست اما هنگامی که برف کوبیده شده اسکی بازها باید پرش های بلند انجام دهند، در این هنگام به دلیل بلندای زیاد تپه ها ادامه مسیر توام است با فراز و فرودهای رعب انگیز. وقتی برف زیاد نیست شیب رعب انگیز مسیر، سرعت را بیشتر و بیشتر می کند و در قسمت پیچ ها، ماجراجویان را با هیجان واقعی اسکی بازی روبرو می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا