Mihanpostپیشنهاد سردبیرگردشگری

خوشمزه ترین غذاهای جهان از نظر گردشگران حرفه ای

خوشمزه ترین غذاهای جهان از نظر گردشگران حرفه ای که بعضی از آنها تنها به خاطر چشیدن طعم غذاهای مختلف سفر می کنند را در این مطلب معرفی خواهیم کرد.

به راستی خوشمزه ترین غذاهای در جهان کدام غذاها هستند. شاید در قدم اول فکر کنیم که حتما می دانیم که کدام غذاها هستند و به راحتی می توان آ ن ها را حدس زد اما هیچ گاه نمی توانیم لیستی از این غذاها را در کشورهای مختلف در ذهن داشته باشیم. بی شک اولین غذاهایی که در ذهن هر کسی نقش می بندد؛ کچاپ و پاپ کرن و چیپس و این دست چیزها است اما مسئله این است که هیچ کدام از این ها غذاهای اصلی نیستند و صرفا به درد ته بندی می خورند! در این مجال سعی می کنیم تا تعدادی از خوشمزه ترین غذاها در جهان را با هم مرور کنیم و در سفرهای بعدی مان از میل نمودن آن ها نهایت لذت را ببریم.

پارما هام، ایتالیا

به درستی که راسته گوسفندی در میان بسیاری از کشورها جز غذاهای لذیذ به حساب می آید. تصور کنید که در کشور خوش آب و هوایی مانند ایتالیا در انبار غذای رستوران های محلی و معروف این کشور، ردیف به ردیف، راسته های گوسفندی از قلافی آهنی در میان لایه ای از طالبی آویزان شده و منتظر تفت داده شدن در میان ادویه های محلی این کشور است. پارا هام در میان غذاهای ایتالیایی در فهرست خوشمزه ترین غذاها در جهان قرار گرفته است و هر کسی که به ایتالیا سفر می کند، حتما برای یک بار هم که شده این غذا را یا در میان انبوهی از سالادهای سنتی این منطقه و یا در میان مواد پیتزا امتحان می کند و از خوردن آن به همراه اسموتی هلو که نوشیدنی سنتی ایتالیا است لذت می برد.

خوشمزه ترین غذاهای جهان

فاجیتاس، مکزیک

تکه های فیله مرغ سوخاری شده به همراه تکه های گوجه فرنگی که با ظرافت خاصی برش خورده و سبزیجات معطر و کمی فلفل تند مکزیکی در میان نان سنتی این کشور پیچیده شده و به کمک فرهای محلی کمی گرم می شود و پیش چشمان مسافران قرار می گیرد و نمی گذارد هیچ مسافر و یا گردشگری بدون امتحان کردن آن ها از کنار اغذیه فروشی های مکزیکی بگذرد. فاجیتاس که یکی از غذاهای سنتی مکزیک است و امروزه، از نظر مسافران و گردشگران این کشور به یکی از خوشمزه ترین غذاها در جهان بدل شده است.

خوشمزه ترین غذاهای جهان

همبرگر غذای آلمانی الاصل

بسیاری فکر می کنند که همبرگر، این غذای لذیذ و جهانگیر متعلق به آمریکا است اما مبدا و زادگاه این غذا کشور آلمان است. این غذا که از وشت چرخ کرده و سبزیجاتی مانند کاهو و پیاز و کرده و پنیر تشکیل شده است از چنان محبوبیتی در جهان برخوردار است که در سال، مردم جهان ۲۰ میلیارد دلار را برای خرید این غذا خرج می کنند! بی شک همبرگر در میان غذاها، جز خوشمزه ترین غذاها در جهان محسوب می شود و محبوبیت این غذا هیچ وقت تمامی ندارد و ترکیب شگفت انگیز آن روز به روز دل بسیاری را از آن خود می کند. در هر شهر و کشوری در جهان باشید و هر چه قدر هم که از غذاهای آن شهر و کشور بدتان بیاید، همبرگر می تواند شما را از گرسنگی نجات دهد و تنوع این غذا در حدی است که هر روز می توانید نوعی متفاوت از آن را سفارش دهید و خوردنش لذت ببرید. غذاهای خوشمزه ای در جهان هستند که همچنان در حال امتحان شده به وسیله گردشگران و مسافران با ذائقه های متفاوت هستند. بی شک این فهرست در سال های آتی و با شناخت بیش تر مردم از غذاهای بومی و ملی هر کشور، بزرگ و بزرگ تر خواهد شد.

گُی کوون، ویتنام

ویتنام یکی از کشورهای آسیایی است که از طبیعت فوق العاده ای برخوردار است. طبیعت ویتنام با مردم و اهالی این کشور بسیار مهربان است و به خاطر منابع غنی طبیعی که دارد، لذیذترین غذاها را از آن مردم خود کرده است. یکی از غذاهای ویتننام که در فهرست خوشمزه ترین غذاها در جهان قرار گرفته است گُی کوون است؛ این غذا به شکل لقمه های سنتی خودمان تهیه می شود. مواد اصلی این غذا از نان محلی، گوشت کبابی تکه ای، میگو، برنج و سبزیجات معطر تشکیل می شود و در میان مسافرانی که تا به حال به ویتنام سفر کرده اند از محبوبیت خاصی برخوردار است. تمام موادی که نام شان برده شد در میان نان محلی پیچیده می شوند و در روغن زیتون تفت داده می شوند و به صورت گرم به دست طرفدارانش می رسد.

خوشمزه ترین غذاهای جهان

 

فتو چینی آلفردو، ایتالیا

این غذا که از رشته های نواری و نمک دریایی و گوشت های کبابی تکه ای تشکیل شده است نه تنها در میان خوشمزه ترین غذاها در جهان قرار گرفته است بلکه از چنان محبوبیتی برخوردار است که در بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ های جهان با همان طعم و رنگ و بو تهیه و در فهرست غذاها قرار می گیرد. فتوچینی آلفردو با ترکیبی از کره و پنیر پارمزان، چنان عطر و بویی در فضا ایجاد می کند که دل هر رهگذری را می برد. این غذا که تنها ظرف مدت ۱۵ دقیقه درست می شود، می تواند هم به صورت خامه ای تهیه شود و هم می تواند به صورت کلاسیک و همان سنتی روی میز مشتری ها قرار بگیرد.

خوشمزه ترین غذاهای جهان

روتی پراتا، سنگاپور

با این که روتی پراتا، نوعی پنکیک به حساب می آید اما با غنا غذایی که دارد به عنوان غذا در سنگاپور تهیه می شود و جز خوشمزه ترین غذاها در جهان به حساب می آید. روتی پراتا حتی در میان ضرب المثل های سنگاپوری نیز جایگاه ویژه دارد. سنگاپوری ها به طور مثل وار می گویند؛ «هر چه قدر هم ترد و خوشمزه باشد، نمی تواند جای روتی پراتا را بگیرد!» پایه خمیری و ترد روتی پراتا در میان سنگاپوری ها و گردشگرانی که برای صبحانه آن را سفارش می دهند بسیار محبوب است و هر کسی که در سنگاپور باشد، صبح را به ذوق خوردن این پنکیک از خواب بیدار می شود. شربت هایی که در این پنکیک استفاده می شود و تفت داده می شود بسیار خوش بو و از عصاره درخت کاج گرفته می شود. روتی پراتا هم خوشمزه است و هم به عنوان یک خوش بو کننده، محفظه دهان شما را برای اول صبح، خوش بو می کند.

خوشمزه ترین غذاهای جهان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا