Mihanpostاخبار خودروپیشنهاد سردبیر

خودرو بدون راننده سامسونگ در خیابان مورد آزمایش قرار می گیرد ؟

خودرو بدون راننده سامسونگ که شاید بتوان گفت این شرکت آن را به تقلید از اپل ساخته به تازگی مجوز آزمایش در خیابان را گرفته و احتمالا از هفته آیندهدر برخی از خیابان های کره جنوبی شاهد آن خواهیم بود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

خودرو بدون راننده سامسونگ دارای سنسورهای متعددی بوده و با استفاده از هوش مصنوعی کار می کند. این شرکت که توانسته مجوز آزمایش چنین خودروهایی را در خیابان بدست آورد قصد دارد تا پیش از شرکت هایی همچون گوگل و اپل که قبل از سامسونگ وارد دنیای خودروهای خودران شده اند، خودرو خود را وارد بازار کند.

بنابر گزارش روزنامه هرالد کره وزارت کشور، حمل و نقل و زیرساخت کره جنوبی ابن مجوز را در روز دوشنبه برای شرکت سامسونگ صادر کرده و نکته جالب اینکه این مجوز تنها یک هفته پس از صدور مجوز آزمایش خودروهای خودران اپل در خیابان‌های کالیفرنیا از سوی سازمان وسائط نقلیه موتوری کالیفرنیا صورت پذیرفته است. خودروی خودران اپل یک خودرو لکسوس است که تصاویر آن در خیابان‌ها نیز منتشر شده است.

کسب مجوز آزمایش خودرو بدون راننده سامسونگ بار دیگر جاه‌طلبی این شرکت در فراهم کردن سبدی بزرگتر برای محصولات خود و البته به نوعی علاقه بر ادامه تمرکز در الگوبرداری از شرکت اپل را نشان می‌دهد.

خودرو بدون راننده سامسونگ

اما شاید بتوان گفت نخستین شرکت فناوری که به سمت تولید خودروهای خودران روی آورد گوگل بود که از سال ۲۰۰۵ این پروژه را آغاز کرده و در سال ۲۰۱۱ تست ها نهایی آن را آغاز کرد.

خودروی بدون رانندهٔ گوگل یکی از پروژه‌ های شرکت آلفابت است که به هدف ارتقاء فناوری خودروهای بی‌ نیاز از راننده شکل گرفته. نام سیستم‌ عامل به‌کار رفته در این خودروها شوفر گوگل است. پروژه هم‌ اکنون توسط یکی از مهندسان گوگل به نام سباستین ترون رهبری می‌ شود که سابقاً استاد هوش مصنوعی در دانشگاه استنفورد بود و یکی از مبدعین گوگل استریت ویو. در دسامبر ۲۰۱۱ گوگل اعلام کرد که پس از سالها تلاش، توانا به راه‌اندازی اتومبیل‌های خودکار شده. طبق گفتهٔ گوگل، خودروهای آزمایشی این شرکت تا آن‌زمان ۱۶۰٬۰۰۰ مایل (حدود ۲۵۷٬۰۰۰) کیلومتر را با کنترل محدود راننده طی کرده بودند؛ و نیز ۱٬۰۰۰ مایل (حدود ۱٬۶۰۰ کیلومتر) بدون دخالت انسان.

با ساخت سنسورهایی با فناوری بالا و ماژول‌های کامپیوتری مبتنی بر هوش مصنوعی، سامسونگ ارتقا قابلیت‌های خودروهای خودران در شرایط مختلف و چالش‌برانگیز آب و هوایی را در برنامه خود دارد. برخلاف اپل که خودرو شرکت لکسوس را برای آزمایش فناوری خود انتخاب کرده است، شرکت سامسونگ از شرکت هیوندای برای این کار بهره خواهد برد.

دولت کره جنوبی تاکنون ۲۰ مجوز برای آزمایش خودروهای خودران صادر کرده است و مقامات کالیفرنیا نیز تاکنون ۳۰ مجوز را در این خصوص صادر کرده‌اند. مقامات دولت کره جنوبی اعلام کرده‌اند که درصدد تسهیل شرایط صدور مجوز از جمله کاهش رانندگان مورد نیاز در طول آزمایش خودروهای خودران هستند.

منبع   koreaherald

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا