Mihanpostپیشنهاد سردبیرسیاسیعلمی و فناوری

گربه جاسوس سازمان سیاه مجهر به میکروفون و آنتن لو رفت + عکس

گربه جاسوس سازمان سیاه مجهر به میکروفون و آنتن در حالی این روزها اسنادش لو رفته است که یک بار سازمان جاسوسی سیا در تلاش بوده تا میکروفونی را روی یک گربه جاسازی کند تا از آن برای جاسوسی در روسیه بهره ببرد. این گربه دارای یک میکروفون، آنتن و بسته‌ای باتری بود که با جراحی زیر پوست جانور جاسازی شده بود. بنابراین این گربه‌ سان به عنوان یک دستگاه ضبط صدای مخفیانه عمل می‌کرد. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

گربه جاسوس سازمان سیاه اگر چه پروژه ای قدیمی بوده است اما اخیرا اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه‌ای منتشر شده است که نشان می‌دهد چگونه دانشمندانی که مسئول این تحقیقات بیرحمانه بودند توسط روسای سازمان جاسوسی برای این عمل پیشگامانه مورد تمجید و ستایش قرار گرفتند. هرچند، این تکنیک استراق سمع عجیب و غریب هیچ وقت در میدان عملیاتی استفاده نشد. در هفته گذشته «ویکی‌لیکس»، سایت جنجالی که پرونده‌های محرمانه را فاش می‌کند، لینکی را توئیت کرد که یادداشت‌های طبقه‌بندی شده سیا، که اولین بار در سال ۲۰۰۱ منتشر شد، درباره این مطالعه را نشان می‌داد.

این مطالعه یعنی گربه جاسوس سازمان سیاه که «پروژه آکوستیک گربه» نامیده می‌شد ، در طی توسعه پنج ساله خود در دهه ۱۹۶۰ بیش از ۱۳ میلیون دلار هزینه برای سازمان جاسوسی سیا دربرداشته است. دم گربه به عنوان آنتن استفاده می‌شده که توسط یک سیم از طریق ستون فقرات به میکروفون جاسازی شده در گوش جانور متصل می‌شده است. تجهیزات بسته باتری نیر به قفسه سینه گربه بخیه زده می‌شد.

ویکتور مارچیتی ، مامور سابق سیا ، در خصوص پروژه آکوستیک گربه یا همان گربه جاسوس سازمان سیاه می‌گوید:

آن ها بدن گربه را کاملا باز می‌کردند، باتری‌ها را داخل بدن جانور می‌گذاشتند و سیم‌پیچی داخلی را انجام می‌دادند. آنها یک هیولا ساخته بودند و این هیولای بیچاره را مرتبا آزمایش می‌کردند. پس از مدتی دانشمندان فهمیدند که اگر گربه گرسنه شود، کار را رها می‌کند و به دنبال غذا می‌رود. بنابراین برای خنثی کردن این عمل، سیم دیگری را در بدن جانور کار گذاشتند.

با این حال نتایج نهایی گزارش پروژه آکوستیک گربه در سال ۱۹۶۷ حاکی از آن بود که این روش غیرعملی است و قابلیت استفاده در میدان عملیاتی را ندارد. بدین ترتیب این مطالعه بیرحمانه پایان یافت. اما یادداشت‌ها نشان می‌دهد که سازمان جاسوسی آمریکا این تحقیق را به عنوان «موفقیت‌ علمی قابل توجهی» مورد ستایش قرار داده و از تمامی پرسنل درگیر در این پروژه تشکر ویژه کرده است.

منبع  dailymail

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا