گوناگون

خود مراقبتی نقشی مهم در پیشگیری از بیماری های قلبی وعروقی دارد

81148369 5667578

به گزارش ایرنا، عبدالحسین ناصری روز شنبه در نشست مدیریتی این شبکه افزود: با توجه به این که درصد بالایی از مرگ و میرها در این شهرستان به علت بیماری های قبلی عروقی، سوانح و حوادث و سرطان هاست، برنامه خودمراقبتی برای پیشگیری از این بیماری ها بویژه قلبی عروقی تدوین شود.

وی به بالا بودن میزان شیوع دیابت در شهرستان دیلم اشاره کرد و افزود: برای کاهش شیوع دیابت در جامعه، برنامه ریزی منسجم برای اطلاع رسانی و کاهش عوارض این بیماری باید تدوین شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان دیلم بیان کرد: ما به عنوان متولیان سلامت مردم باید برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و مشارکت سایرادارات را در اجرای برنامه های بهداشتی و خودمراقبتی جلب کنیم.

ناصری گفت: آن چیزی که وظیفه ما را سنگین تر می کند پیشگیری از بیماری هاست و با توجه به اجرای برنامه های مختلف بهداشتی در شهرستان و تعاملی که با دیگر ادارات داریم می توانیم از این فرصت ها برای ارتقای کیفیت خدمات و سلامت مردم استفاده کنیم.

وی افزود: برای اجرای برنامه خودمراقبتی و جلب مشارکت سایر دستگاه های اجرایی به دنبال اجرای کارهای سخت نباشیم و به برنامه هایی فکر کنیم که عامه مردم بتوانند آنرا اجرا کنند.

شهرستان دیلم با بیش از 32هزارنفر جمعیت در شمال استان بوشهر قراردارد. ک/2

637/539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا