Mihanpostپزشکیپژوهشیپیشنهاد سردبیر

شادابی پوست خود را با این خوردنی ها تضمین کنید + عکس

به گزارش میهن پست – پوست یکی از حساس ترین اعضای بدن است که سلامتی و شادابی آن رابطه مستقیمی با رژیم غذایی انسان دارد ، در این مقاله به ۱۰ خوارکی مفید و معجزه آسا برای شادابی پوست اشاره می کنیم.

علاوه بر داشتن خواب کافی، یک راه‌حل ساده برای از بین بردن ظاهر خسته در آشپزخانه وجود دارد. شما می‌توانید با مصرف ۸ ماده غذایی و نوشیدنی که در ادامه معرفی شده، سرزنده‌تر به نظر برسید. برای داشتن ظاهری سرحال، از مصرف شیرین‌کننده‌های مصنوعی، شکر، الکل، غذاهای سرخ‌کرده و نمکین، کربوهیدرات‌های فرآوری شده و غذاهای بسته‌بندی بپرهیزید. به جای این موارد، از مواد غذایی زیر استفاده کنید.

چای سبز

IMG16494435
چای سبز همچون منشأ جوانی پوست است. تحقیقات نشان می‌دهند میزان زیادی پلی‌فنول در چای سبز به نام EGCG وجود دارد که سلول‌های در حال مرگ پوست را دوباره فعال می‌کند. این امر باعث بهبود پوست شده و چین‌ها را کم‌تر می‌کند. طبق یک تحقیق در سال ۲۰۱۱، زمانی که شرکت‌کنندگان در تحقیق به مدت ۱۲ هفته هر روز یک نوشیدنی حاوی پلی‌فنول چای سبز نوشیدند، پوستشان صاف‌تر شد، کشسانی بیشتری داشت و مرطوب بود. همچنین محققان دریافتند چای سبز، جریان خون و اکسیژن‌رسانی به پوست را افزایش می‌دهد. برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از این نوشیدنی، کمی لیمو در فنجان خود بچکانید. طبق یک تحقیق دیگر، انواع مرکبات میزان آنتی‌اکسیدان‌هایی که بدن می‌تواند از چای سبز جذب کند، افزایش می‌دهند.

ماهی سالمون

slide_292226_2342619_free
غذاهای غنی از امگا ۳ مانند ماهی‌های چرب همچون سالمون و ساردین نیز همانند روغن تخم کتان، خواص ضدالتهابی دارند که تحریک را کاهش داده و پوستی صاف‌تر و مرطوب‌تر ایجاد می‌کنند. آستاکسانتین کاروتینوئیدی که در ماهی سالمون وجود دارد، خاصیت کشسانی پوست را بهبود می‌بخشد. یکی دیگر از منابع غنی از امگا ۳، گردو محسوب می‌شود که حاوی منیزیم است و جریان خون در پوست را بهبود می‌بخشد و پوست را درخشان می‌کند.

بادام برزیلی

۱۴۲۰۴۴۳۴۱۰
برای از بین بردن ظاهر خسته و پوست شل، از مواد غذایی سرشار از سلنیم استفاده کنید که در بادام برزیلی، ماهی تن و قارچ وجود دارد. سلنیم، خاصیت کشسانی پوست را حفظ می‌کند و با رادیکال‌های آزاد به مقابله می‌پردازد. رادیکال‌های آزاد به سلول‌ها آسیب رسانده و روند پیری را سرعت می‌بخشند.

اسفناج

wWw_LiteMode_iR_14474_872142
ویتامین C که در اسفناج وجود دارد، به ساخت کلاژن در بدن کمک می‌کند. کلاژن، باعث می‌شود پوست محکم بماند و چروک نشود. همچنین ویتامین C به عنوان یک آنتی‌اکسیدان با رادیکال‌های آزادی که کلاژن را ضعیف می‌کنند، به مقابله می‌پردازد. سبزی‌های برگ‌داری که سبز پررنگ هستند، مانند اسفناج، کلم‌برگ و برگ چغندر نیز میزان زیادی آب دارند که به تأمین آب بدن کمک کرده و پوست را آبدار می‌کنند.

توفو یا پنیر سویا

Tofu-beijingchina
با مصرف مواد غذایی حاوی سویا مانند توفو، با شل شدن پوست مقابله کنید. طبق یک تحقیق ژاپنی، زنانی که روزانه ۴۰ میلی‌گرم از نوعی سویا به نام aglycone می‌خوردند، چین‌وچروک‌هایشان بهبود یافته و پس از ۱۲ هفته مصرف این ماده غذایی، پوست سفت‌تری به دست آورده‌اند.

آب

۱۴۴۰۱۵_۵۱۱
تأمین آب موردنیاز بدن، خاصیت کشسانی پوست، میزان گوشت زیر پوست و حالت ارتجاعی پوست را تحت تأثیر می‌گذارد. وقتی می‌گوییم آب موردنیاز بدن را تأمین کنید، چیز پیش‌پاافتاده‌ای به نظر می‌رسد؛ اما با این کار، پوستتان جوان‌تر و سرحال‌تر به نظر می‌رسد. به همین دلیل است که به هنگام پیاده شدن از هواپیما، خسته به نظر می‌رسید؛ زیرا زمانی که در هواپیما بودید، آب بدن کم شده و پوستتان، چروکیده به نظر می‌رسد.

کیوی

۷۴۱۷۳۲۱۱۷۸۱۲۲۹۰۵۲۱۱۱۲۴۳۱۸۹۱۲۰۱۲۳۱۴۵۶۰۴۳۱۶۷
این میوه سبز کوچک حاوی مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین C است که التهاب را کاهش می‌دهد. طبق یک تحقیق در سال ۲۰۰۷، زنانی که رژیم غذایی سرشار از ویتامین C دارند، پوستشان جوان‌تر به نظر می‌رسد و چین‌وچروک کمتری دارد.

برگ‌های گیاه قاصدک و رازیانه

۱۱۱-dandelion-copy1
هر دو سبزی، باعث افزایش ادرار می‌شوند. این امر باعث کاهش پف‌کردگی می‌شود. برگ‌های قاصدک سرشار از ویتامین A نیز هستند که برای پوست و سلامت چشم مفید است. رازیانه نیز حاوی آنتی‌اکسیدان کورستین است که به عنوان یک ضدالتهاب عمل کرده و تحریکات پوستی از جمله خشکی و پوسته‌پوسته ناشی از سوریاس را کاهش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا