گوناگون

درختان بلوط را قطع کنید!

یک کارشناس‌ارشد منابع طبیعی معتقد است: تنها راه مبارزه با بیماری بلوط قطع درختان بیمار است.

«رضا امیدی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌های جنگل‌های زاگرس خشکیدگی آن است که در سال‌های اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به اذعان بسیاری از کارشناسان این عامل آخرین مرحله از مرگ بلوط است که در اثر تحمل چندین سال شرایط بد آب و هوایی و فقر غذایی و ورود ریزگردها و در کل تنش‌های محیطی وارد شده به درختان بلوط سبب تشدید این امر شده است.

این کارشناس ارشد منابع طبیعی تصریح کرد: درختان بلوط زاگرس در نهایت به علت ضعیف شدن مورد حمله نوعی کرم چوب‌خوار قرار گرفته‌اند و سبب خشکشدن درختان بلوط شده است.

امیدی‌پور با تاکید بر اینکه در حال حاضر تنها راه حل این معضل قطع این درختان است،گفت: متاسفانه این کار به درستی اجرا نمی‌شود و عدم اجرای صحیح آن موجب خالی شدن جنگل از درخت می‌شود، درختان در معرض خشکیدگی می‌توانند پس از قطع شدن دوباره جوانه‌زده و به حیات خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جذب ریزگرد توسط این درختان و اثر معنی‌دار آن بر روی کاهش غلظت ریزگرد لزوم توجه به این معضل و همکاری تمام دستگاه‌های مربوط در این بحران، می‌تواند تسریع انجام امور وکاهش اثرات این پدیده شود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا