گوناگون

محدودیت برداشت شن و ماسه در رودسر

فرماندار رودسر گفت: به منظور حفاظت از آبزیان، برداشت شن و ماسه از رودخانه‌های رودسر محدود شده است.

امیر جانبازی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست شهرستان از اولویت‌های کاری فرمانداری رودسر است، توضیح داد: یکی از مهمترین منابع زیست محیطی شهرستان رودسر، رودخانه پلرود است که در حال حاضر برداشت شن و ماسه از این رودخانه در بالادست ممنوع است.

وی اضافه کرد: هم اکنون پل ماچیان در رودسر در دست ساخت است و فقط برای تامین مصالح مورد نیاز اتمام این پل فعلا در برخی از مناطق رودخانه پلرود برداشت انجام می‌شود.

جانبازی با اشاره به اینکه مشارکت مردم و شهرداری‌ها می‌تواند در ارتقای زیست محیطی شهرستان موثر باشد، ادامه داد: با جلساتی که با شهرداری رودسر گذاشته‌ایم قرار است تفکیک زباله از مبدا از اول شهریور امسال رسما اجرایی شود. از هم اکنون نصب بنرها و اطلاع رسانی لازم به شهروندان رودسری برای اجرای طرح تفکیک از مبداء زباله‌ها در حال انجام است.

وی با بیان اینکه قراردادهایی با شرکت‌های خصوصی برای تفکیک از مبدا در حال انجام است، افزود: حتما انجام این کار از اول شهریور اجرایی خواهد شد. شهرستان رودسر 45 کیلومتر ساحل دارد، هم اکنون 3 طرح سالم سازی در 3 شهر رودسر، کلاچای و چابکسر در حال انجام است که با مدیریت شهرداری‌ها اداره می‌شوند.

جانبازی افزود: یک طرح روستایی سالم سازی در روستای توسکا محله فعال است و برای اجرای 4 طرح روستایی در 4 روستای دیگر برنامه داریم. در حال حاضر دلیل فعال نبودن 4 طرح سالم سازی روستایی در رودسر نبود اعتبارات کافی است.

فرماندار رودسر با بیان اینکه هم اکنون 44 نفر از ناجیان غریق در طرح‌ها و 74 نفر در خارج از طرح‌ها در نقاط مختلف سواحل شهرستان رودسر مراقب گردشگران هستند، ادامه داد: در مجموع شهرستان رودسر 37 نقطه حادثه خیز دارد و در نقطه حادثه خیز رودسر 2 ناجی غریق مستقر است.

وی با بیان اینکه نیروهای انتظامی به طور مستمر در سواحل رودسر در حال گشت زنی هستند، گفت: امسال ناجیان غریق موفق شدند 20 نفر را از مرگ نجات دهند که 10 نفر از این افراد در تعطیلات عید فطر نجات یافتند. متاسفانه امسال در سواحل رودسر 3 نفر غرق شدند.

فرماندار رودسر از افزایش 65 درصدی ورود گردشگران به رودسر خبر داد و گفت: این گردشگران با حداقل مشکلات در رودسر ایام تعطیلات خود را سپری کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا