گوناگون

بیشترین جرائم اینترنتی کرمانیان چیست؟

رئیس پلیس «فتا»ی استان کرمان گفت: بیشترین آمار جرائم در فضای مجازی مربوط به حوزه‌ی مالی و اقتصادی با 80 درصد مسائل اخلاق با 15 درصد و دیگر جرائم 5 درصد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، سرهنگ «کامبیز اسماعیلی» صبح امروز(دوشنبه 13 مردادماه) در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: چون ماهیت اصلی پلیس «فتا»، عملیاتی است به این معنا که بصورت کاملاً تخصصی و از طریق تجهیز به منابع ارزشمند نیروی انسانی، دانشی و تجهیزاتی با توان عملیاتی خوب نسبت به تأمین امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات با رویکرد مقابله با جرائم است در فصل تابستان بیش از پیش تلاش می‌کند.

وی ادامه داد: در این ماه‌های گرم تابستان فرزندان حضور بیشتری در فضای مجازی دارند و در این زمان والدین با نظارت خود را بیشتر کرده تا شاهد حوادثی تلخ در آینده‌ای نه چندان دور نشوند.

رئیس پلیس «فتا»ی استان کرمان یادآور شد: یکی از آسیب‌های فضای مجازی اختلال در روند جامعه‌پذیری است و سبب می‌شود در جامعه توان ارتباط با افراد را نداشته باشند.

اسماعیلی یکی از اساسی‌ترین توصیه‌های خود را نظارت والدین بر فرزندان دانست و گفت: والدین علاوه‌بر نظارت باید تلاش کنند فرزندان کمتر از فضای مجازی استفاده کنند و قوانین را براساس نوع و سن فرزند رعایت کنند.

وی افزود: از دیگر مواردی که باید در آن بسیار تأمل شود انتخاب بازی‌های رایانه‌ای است بازی‌ها باید به نحوی باشند که مجوز اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته باشند و کمتر به مباحث خشونت بپردازند.

رئیس پلیس «فتا»ی استان کرمان عدم دانش و ارتقای سواد رایانه‌ای والدین را یکی از مشکلات اساسی خانواده‌ها دانست و گفت: هر خانواده‌ای باید سواد رایانه‌ای خود را برای هر چه بهتر کنترل کردن فرزندان خود افزایش دهند تا بتوانند از برخی مشکلات جلوگیری کنند.

اسماعیلی هم‌چنین خطاب به واحدهای صنفی گفت: واحدهای صنفی باید دستگاه‌های کارتخوان خود را در معرض مشتریان قرار دهد و اجازه دهند مشتران خود کارت را وارد کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون گروهی حرفه‌ای با جعل رسید به فروشگاه‌ها می‌روند و با رسید جعلی خود خریدهای گرانی را انجام می‌دهد که باید در این خصوص هم نهایت دقت به کار برده شود.

رئیس پلیس «فتا»ی استان کرمان اظهار کرد: خرید سیم کارت‌های ارزان قیمت یکی دیگر از مشکلات اساسی جامعه شده است افرادی که سیم کارت‌های ارزان قیمت را خریداری کرده‌اند و به نام خود هستند باید حتماً در زمان فقدان سیم کارت مراتب را رعایت و اقدامات خاص را اعمال کنند.

اسماعیلی اساسی‌ترین مشکل پس از شبکه‌های اجتماعی را اینترنت تلفن همراه دانست و گفت: فضای اینترنت که به گوشی‌های هوشمند کشیده شده است تهدیداتی از جمله خالی کردن مطالب و عکس‌های محرمانه را به‌دنبال دارد.

وی گفت: متأسفانه امسال، نسبت به پارسال، جرائم افزایش یافته‌اند و این بعلت افزایش شمار افراد در فضای مجازی است.

رئیس پلیس «فتا»ی استان کرمان با بیان اینکه از 100 درصد جرائم در فضای مجازی بیش از 92 درصد آنها کشف شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین آمار جرائم در حوزه‌ی مالی و اقتصادی با 80 درصد است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا