گوناگون

رییس دانشگاه قم: جهاددانشگاهی حرکت علمی کشور را شتابان کرده است

رییس دانشگاه قم، گفت: تأسیس جهاد دانشگاهی در حقیقت یک رویداد بسیار بزرگ علمی، آموزشی و فرهنگی در کشور بوده که حرکت علمی کشور را شتابان کرده است.

حجت الاسلام”عسکر دیرباز”، روز دوشنبه 13 مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه قم، با گرامیداشت سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی قم به عنوان یک نهاد انقلابی، گفت:جهاد دانشگاهی یکی از مراکزی است که همواره مورد لطف و عنایت ویژه مقام معظم رهبری بوده و با توجه به منویات معظم له خدمات قابل توجهی ارائه کرده است.

وی جهاد دانشگاهی را نهاد انقلابی که ریشه در تفکر جهادی و تلاش برای پویایی و توسعه کشور دارد، دانست و افزود: جهاد دانشگاهی با توجه به فعالیت های خود در عرصه علم و پژوهش مدیریت جهادی را در سالهای گذشته تاکنون به اثبات رسانده است.

رییس دانشگاه قم در خصوص منویات رهبر معظم انقلاب در چارچوب وظایف جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: قطعا جهاد دانشگاهی رسالت بزرگی مطابق با تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تدوین سند چشم انداز میان مدت و بلند مدت در نقشه جامع علمی کشور دارد.

دیرباز ادامه داد: خوشبختانه جهاددانشگاهی که نهادی انقلابی برخواسته از آموزه های دینی است تلاش های فراوانی از ابتدا در جهت کاربردی سازی علوم انجام داد و موفقیت های بی شماری را به ثبت رساند که نشاندهنده عزم و مدیریت جهادی مدیران و دستندرکاران آن است.

وی با اشاره به برخی از موفقیت های جهاددانشگاهی در عرصه های مختلف علمی، آموزشی، پژوهشی و کاربردی، گفت: جهاد دانشگاهی واحد قم در زمینه سلولهای بنیادی، درمان ناباروی، تبدیل علم به ثروت و آموزش های لازم در جهت کارآفرینی و حضور دانشجویان در بازار کار موفقیت های خوبی به ثمر رسانده است که جای تقدیر دارد.

رییس دانشگاه قم مهم ترین افتخار جهاددانشگاهی را تفکر انقلابی آن برشمرد و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با هر موفقیتی در عرصه علم، دانش، فناوری و تحقیقات پیش رفته است و هرگز دست از تفکر و بینش انقلابی و دینی برنداشته است.

وی پیرامون تعامل جهاد دانشگاهی با مراکز علمی و دانشگاه ها نیز، گفت: جهاددانشگاهی در سراسر کشور تعامل علمی و پژوهشی خوبی با دانشگاههای و مراکز علمی دارد و در جهت کاربردی سازی علوم و تبدیل علم به ثروت در معنای واقعی گام های بلندی برداشته است.

دیر باز، تصریح کرد: در این ارتباط جهاددانشگاهی قم موفقیت های خوبی در زمینه ناباوری داشته و حتی با توانمندی های علمی و پژوهشی در این عرصه استانهای هم جوار را تحت پوشش خدمات خود قرار داده است و نشان داده که می تواند فعالیت های علمی و پژوهشی را در خدمت به جامعه کاربرد.

وی درباره فعالیت های علمی جهاد دانشگاه، اظهار کرد: همچنین جهاد دانشگاهی ویژه فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز کارگاه های آموزشی منسجم کاربردی برگزار کرده است تا دانشجویان و فارغ التحصیلان با بازار کار به خوبی آشنا شوند.

رئیس دانشگاه قم اظهار کرد: متأسفانه نظام آموزشی ما بیشتر مبتی بر تعالیم نظری و تکیه بر حفظیات داشته است از این رو بسیاری از فارغ التحصیلان پس از تحصیل جذب بازار کار نمی شوند و یا شغلی را برمی گزینند که تطابقی با رشته تحصیلیشان ندارد.

وی برگزاری دوره های آموزشی در جهت کارآفرینی از طریق جهاد دانشگاهی را ضروری دانست و گفت: در این زمینه باید آموزش های لازم در خصوص بازار کار سازماندهی شود و دانشجویان با کارآفرینی بازار کار و اهمیت نوآوری و خلاقیت در عرصه کار و تلاش آشنا شوند تا بتوانند در بازار کار حضوری موفق داشته باشند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا