گوناگون

نخلستان‌های ریگان در آستانه‌ی نابودی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان گفت: نوسانات دمای هوا در شهرستان ریگان امسال بی‌سابقه بوده طوریکه موجب تشدید عارضه‌ی خشکیدگی خوشه‌های خرما شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، «موسی جلالی» با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: بررسی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی نشان می‌دهد این عارضه در نخلستان‌های شهرستان در حال گسترش است.

وی گفت: کشاورزان خسارت‌دیده با مراجعه به صندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی فرم مخصوص خسارت را تکمیل کنند تا کارشناسان از نخلستان‌های خسارت دیده بازدید کنند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی همه‌ی توصیه‌های خود را به نخلداران ارائه کرده‌اند اما شدت گرما و وزش توفان‌های شدید در این شهرستان بر دیگر موارد غلبه کرده است.

جلالی یادآور شد: راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان در زمینه‌ی کار تحقیقاتی در این شهرستان از ضروریات است که بر روی محصول خرما تحقیق کنند.

وی گفت: باید کار تحقیقاتی در زمینه این عارضه در شهرستان انجام شود و این بیماری در نخلستان‌های ریگان ردیابی و کنترل شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ریگان افزود: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند با ارائه‌ی راهکارهای علمی جلوی این خسارت را بگیرند.

جلالی خاطرنشان کرد: این عارضه تاکنون در نیمی از نخلستان‌های ریگان مشاهده شده و در حال تداوم و گسترش است که میزان خسارت ریالی در حال برآورد است.

وی خاطرنشان کرد: با شدت عارضه‌ی خشکیدگی خوشه‌های خرما ستاد مدیریت بحران در شهرستان ریگان تشکیل شد تا در این زمینه اقداماتی شود.

به گزارش ایسنا، سالانه بیش از 35 هزار تن خرما از نخلستان‌های شهرستان ریگان برداشت می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا