گوناگون

درخواست20هزار میلیارد ریالی بوشهری ها از صندوق توسعه ملی

81173793 5712434

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر مصطفی سالاری روز پنجشنبه در نشست با اعضا و روسای شورای اسلامی شهرستان های استان بوشهر افزود: این استان از منابع صندوق توسعه ملی برای رونق اقتصادی، عمران و آبادانی باید بیشتر استفاده کند.

وی اظهارکرد: اعضای شورای اسلامی به عنوان سرمایه های مهم اجتماعی قلمداد می شوند و یاریگر دولت و پی گیرمطالبات و خواسته های مردم هستند.

سالاری اضافه کرد: اکنون برای مصرف بهینه آب شرب و کشاورزی دراستان بوشهرنیاز به فرهنگ سازی است که شوراهای اسلامی باید نقش خود را در این زمینه بیشتر آشکار کنند.

استاندار بوشهر درباره آبیاری نخیلات استان اظهارکرد: لازم است روش های آبیاری در اراضی کشاورزی بویژه نخلستان ها تغییر یابد که برای فرهنگ سازی آن شوراهای اسلامی نقش مهم و بارزی دارند.

سالاری افزود: شوراهای اسلامی به عنوان بازوی توانمند نظام مشورتی نقشی مهم درفرهنگ سازی مصرف بهینه آب دارند.

وی بیان کرد: با توجه به ساکن بودن 65درصد جمعیت استان در شهرها، تغییر چهره شهرها باید دردستورکار جدی شهرداران قرار گیرد و شوراهای اسلامی نیز باید مشارکت بیشتری دراین طرح ها داشته باشند.

استاندار بوشهر گفت: با توجه به این که سرانه مصرف آب شرب در استان بوشهر بالاتر از میانگین کشوری است اگر الگوی مصرف در این بخش بهبود یابد به میزان اعتبارات عمرانی دو سال استان بوشهر تلاش شده است.

سالاری افزود: فعال شدن بخش خصوصی در حوزه های سرمایه گذاری و سازمان های مردم نهاد در بخش های اجتماعی و اقتصادی ضروری است.

وی یادآورشد: با فعال شدن واحدهای نیمه تعطیل صنعتی و تولیدی و افزایش ظرفیت آنها تحولی مهم در تولید و اشتغال استان ایجاد می شود. ک/1

629/539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا