گوناگون

افشاگری درباره رانت خواری در صنعت فارس

81173801 5712443

به گزارش ایرنا، علی همتی در این جلسه که پنجشنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز برگزار شد، گفت: در بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت مسایل ومشکلات و نیز رانت خواری هایی وجود داشته است و بخشی از تسهیلات دریافتی در حوزه تولید وصنعت به کارگرفته نشده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان این که نباید کارها را با ظاهر سازی و پنهان نمودن واقعیات دنبال کنیم اظهار کرد: آنقدر مسایل ومشکلات در حوزه صنعت، معدن و تجارت یا عامدانه و یا غافلانه اتفاق افتاده است که باید همچنان ترکش آنها را تحمل کنیم وسال های سال نیز طول می کشد تا بتوان بخشی از آنها را ترمیم کرد.

وی گفت: مصمم هستیم بامساعدت همکاران ومسولان ذیربط استانی وکشوری گام های بزرگی را در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان وصنعتگران برداریم و نیز تسهیلات بانکی را در مسیر فعالیت های تولیدی وصنعتی هدایت کنیم.

همتی با اشاره به تشکیل جلسه جداگانه با واحدهای معدنی و صنایع معدنی، نانوایی ها، انجمن های آب معدنی، انجمن لبنیات و… گفت: از مشکلات واحدهای صنعتی، تولیدی ومعدنی وتجاری آگاه هستم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس گفت: تشکیل جلسات با سایر انجمن ها و گروههای مختلف تولیدی به صورت اصولی وکارشناسی شده از اولویت های این سازمان است تا مشکلات مرتفع ونیز شرایط کار، اشتغال، تولید، توسعه و ایجاد فضای رونق اقتصادی و رقابت دربازارهای هدف صادراتی را فراهم کنیم.

همتی گفت : در همین راستا تلاش کرده ایم تا ضمن مبحث آموزش ونظارت برنانوایی های شیراز واستان به وضعیت کیفیت نان سروسامانی دهیم و نان با 30درصد سبوس وبه صورت کیفی دراختیار مردم قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری تولیدکنندگان وصنعتگران و فعالین عرصه اقتصادی تغییری شایسته ودرخور مردم استان ایجاد کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده را از دیگر اولویت های این سازمان برشمرد و گفت: به عنوان نمونه، کارخانه آزمایش مرودشت مواداولیه خط تولید خود را تامین و ماشین آلات را جهت شروع به کار مجدد تجهیز کرده است وبه زودی راه اندازی می شود .

همتی اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که برای واحدهای تولیدی، صنعتی ومعدنی وتجاری ایجاد شده ضمن رعایت واحترام به قوانین وتلاش در راستای فرهنگ سازی سعی داریم که دراین شرایط واحدی را به تعزیرات معرفی نکنیم.

وی تصریح کرد: دولت در بحث کنترل تورم تلاش دارد تا با ساماندهی در فعالیت بخش های مختلف تولیدی از جمله مسایل مالیاتی، بانکی، بیمه، تامین اجتماعی، سرمایه درگردش، تعرفه های گمرکی و سایر موارد فضای تورمی را شکسته ونیز فضای تولید وکار واشتغال ایجاد کند که با شناختی که ازدولت وجود دارد این مهم عملیاتی می شود.

این مقام مسوول با اشاره به مسایل ومشکلاتی که در بخش صدور تعدادی از پروانه های معدنی ایجاد شده است اضافه کرد: تاکنون تعدادی از محدوده های اکتشافی دارای مشکل ابطال شده است و نیز حدود600 محدوده اکتشافی، پروانه اکتشاف، گواهینامه کشف ومعادن فاقد بهره بردار در حال انجام است که در آینده نزدیک مزایده عمومی انجام خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس اظهار کرد: چشم انداز خوبی را ظرف یک سال آینده برای صنعت وتولید استان پیش بینی می کنم و امیدواریم بتوانیم در بخش تولید وفعالیت های اقتصادی با مساعدت و همکاری وهمدلی وهمراهی مسوولان و بخش خصوصی قدم های بلندتری در استان و کشور برداریم.

وی همچنین گفت: برای شناسایی موادمعدنی دراستان فارس برنامه ریزی و پی گیری تعداد 16 فقره طرح مطالعاتی اکتشافات در سطح استان در حال انجام است.

در پایان این جلسه تعدادی از تولید کنندگان وصنعتگران مسایل ومشکلات خود مانند مسایل مالیاتی، بیمه، تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی، تعرفه های گمرکی و… را مطرح کردند و رفع این مشکلات را خواستار شدند.

در این جلسه رییس اتاق بازرگانی استان و رییس انجمن مدیران صنایع استان، تولیدکنندگان و صنعتگران فارس نیز حضور داشتند. ک/2

2026/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا